Det där med att skaffa vänner...

Jag insåg med sorg och rädsla att jag innan året är slut knappt kommer ha kvar någon av de nära och fina vännerna jag umgås med som bor i Halmstad. En magisk vän jag har just nu försvinner till en annan stad som inte precis ligger nära, och en annan oerhört omtänksam och fin vän försvinner troligtvis ännu längre bort om ett halvår. Och även om jag självklart vill och hoppas att vi kan fortsätta hålla kontakten, så är det inte samma sak. För jag kommer inte ha någon att smsa eller ringa när jag är kaffesugen och vill prata om livet en eftermiddag en ruskig höstdag. Jag kommer inte ha någon att gå promenader tillsammans med en kväll mitt i veckan för att kunna dela mina tankar och känslor. Jag kommer inte kunna sitta på altanen en ljummen sommarkväll, dricka vin och prata om allt som händer i ens liv.

Var träffar man nya vänner? Hur hittar man den där fina vännen som ställer upp och som alltid finns där? Var finns den där människan som man litar fullt ut på och som man skulle göra vad som helst för?

Eftersom jag pluggat färdigt och det är ungefär en vän som jag lyckats behålla kontakten med därifrån så har hoppet gällande de personerna försvunnit. Och eftersom jag jobbat på mitt jobb i över ett år nu och inte umgåtts med någon av mina kollegor privat så börjar även hoppet där svalna. På gymmet känns det inte riktigt bra heller så jag är inte där så ofta vilket resulterar i att jag troligtvis inte hittar någon vän där heller. Så då undrar jag var man hittar nya vänner? Man kanske skulle testa att bli medlem på en dejtingsida och enbart kryssa i att man söker vänskap (för chansen att man blir tagen på allvar och slipper massa skamlig förslag är väldigt stor... eller inte). 

Ja, jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Kanske dyker det helt plötsligt bara upp massa fantastiska människor i min närhet. Människor som aldrig flyttar ifrån mig. För det är oftast det som är problemet, alla mina fina och fantastiska vänner är spridda över Sverige. Och jag vill helst ha dem allihop nära, så nära som möjligt, för då skulle jag vara extremt lycklig. Kan man vara så egoistisk att tvinga sina vänner att bo i samma stad som en själv? Troligtvis inte. Ibland önskar jag att Sverige var mindre så man hade närmre till all kärlek som finns där ute. 

Till alla mina vänner, var ni än befinner er: Jag älskar er djupt och innerligt. Ni betyder så mycket mer än vad jag någonsin kommer kunna förklara och visa. Ni är guld och mer än så.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag önskar att vi bodde i samma stad också!! Det hade varit såå bra :)
Jag blev medlem på en sida för att hitta vänner och är faktiskt kompis med en tjej som jag hittadade där: www.aktivitetssidan.se
Det kanske är värt ett försök? :)

Svar: Ja, eller hur! Men som tur är ses vi ju en stund på lördag, det blir roligt! Vad bra tips, ska testa det :)
WBM

2013-07-14 @ 13:21:15
URL: http://johannatorbjornsson.blogspot.com
Postat av: Andréa

Jag ska bara se till att få in internet i min lägenhet så kan jag sitta på min balkong och du på din altan så kan vi ha vindejt över skype :-D Jag kände samma sak i början i Köpenhamn men på nåt sätt löste det sig. Men testa den sidan som Johanna föreslår för hittar du en så kanske det leder vidare till flera vänskaper. Sen kan jag söka läkarvik i Halmstad nästa sommar så får vi hänga massvis :-)

Svar: Åh, det låter så bra!! Sen hoppas jag att vi kan dricka vin IRL också ;) Om en vecka kommer jag ha två goda vänner i Malmö så då har jag dubbelt så många anledningar att åka ner och hälsa på!!Jag hoppas verkligen att du får vik här, vore fantastiskt! Saknar dig massor, men vi ses på lördag i alla fall :)
WBM

2013-07-14 @ 17:43:36
Postat av: Andréa

Jag fick inte godkänd kreditupplysning hos Telia för jag måste ha bott i Sverige i åtta månader. Och jag tror det är samma hos alla operatörer för jag kunde inte beställa hos Comviq heller. Och det är väl samma sak med internet antar jag för det är ju också i abonnemangsform, så jag vet inte riktigt hur jag ska hålla kontakten med omvärlden. Får sätta mig med en flaska vin på uteplatsen på jobbet istället, och snylta på deras internet. Ska bli riktigt roligt att ses :D

2013-07-16 @ 15:01:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0