Regn, regn.

Ska alldeles snart bege mig ut i regnet för att cykla till regementet. Ikväll är det sittande rep med orkestern och därefter årsmöte. Känner att det är en ganska bra nivå efter att jag varit sjuk, hade nog inte orkat marschera.
Har laddat inför cyklingen med gummistövlar och regnbyxor, så det ska nog gå bra.
Jag tycker om regn. Efter den första lilla tanken att "åh vad jobbigt och trist med regn" så tänker jag istället på hur roligt det är. Regnet tvättar bort allt smutsigt, allt det gamla, och ersätter det med en ny och skön känsla. Gå ut och lukta efter ett regn en ljummen sommarkväll så kommer ni också älska regn! Dessutom får jag alltid en sån lust att börja plaska i pölar. Det är barndom det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0