Guld

Än så länge har varje dag i denna veckan haft sina fina stunder. Såna där tillfällen som bara kan beskrivas som guld. Så det gör mig ingenting att jag har massor att göra om dagarna för jag har dom där fina stunderna att tänka på och se fram emot. Morgondagen blir en prövning men på fredag ska jag umgås med min älskade Sawsen och det är verkligen guld.
Livet är inte så tokigt.

Kärlek

Pepp!

Den här tjusiga magneten har jag på min badrums-spegel. Alldeles perfekt för man blir glad, nöjd och lycklig när man ser sig själv i spegeln. Positiv feedback när den är som bäst. Vänta ni bara, om några veckor kommer jag fullkomligt älska mig själv.
Vågar du älska dig själv?...

Home sweet home

Så skönt det var att komma hem ikväll. Det bästa var nog att cykla i hem i regnet. Av någon anledning älskar jag regn. Ljudet av regndroppar är frihet för mig.
I övrigt så har dagen rullat på i snabb takt och avslutades uppe på regementet med musikkåren. Vi försökte göra ett figurativt program men det gick sådär. Fast roligt hade vi! Fick dessutom veta att vi har en spelning på torsdag vilket innebär att jag cyklar direkt från jobbet till regementet och sadlar om till militär.
Jag tycker om att ha saker att göra men samtidigt så längtar jag tills veckan är slut. Dels för att jag kan fokusera på saker jag borde fokusera på men som jag inte hinner fokusera på nu. Och dels för att nästa torsdag kommer jag få träffa en person som jag faktiskt saknat ganska mycket.
Nu skriker min kropp efter sängen.

Kärlek

Paus

Jag är lycklig nu. Har fått kärlek av min finaste Sawsen och andra underbara människor. Jag är lyckligt lottad. Och dessutom fick jag en liten andningspaus innan jag ska till stan och jobba. Jag tycker om när man får en oväntad paus i vardagen, haha. Tänker ta min paus till att tänka på kärlek för kärlek är det finaste som finns.

Morgontrött

Det märks att skolan är igång igen och att man inte är van att gå upp såhär tidigt. Jag inbillade mig ett ögonblick att jag faktiskt hade blivit av med min morgontrötthet under sommaren fast nu inser jag att det fanns en enkel förklaring. Jag sov mer.
Ska försöka trycka i mig lite frukost innan dagen drar igång med jobb-möte. Hade hoppats på att hinna handla lite innan jobbet men det blir nog tajt. Är det någon som kan tänka sig att handla åt mig och se till att det står i min kyl när jag kommer hem ikväll? Tack!
Förresten så är det nu 9 dagar kvar. 9 dagar är inte mycket.

Kärlek

Jag är grym!

Vilken fantastisk start på veckan jag fick! Det första positiva som hände var att jag fick praktikplats! På ett internationellt företag där alla var trevliga och allting bara föll på plats. Nu känner jag som en viss person brukar säga.
Efter det hade jag en ganska intressant föreläsning om kemin bakom glastillverkning och därefter jobbade jag några timmar. Nu ikväll har jag haft fullt upp med att fixa massa smågrejer, maila folk och laga middag. Så därför har jag nu bestämt mig för att ta ledigt för dagen. Ska dricka mitt kaffe, titta på tv och sen ta en välförtjänt dusch. En perfekt måndag skulle man kunna säga!
Dag 1 av denna veckan är avklarad. Bara resterande fullproppade dagar kvar att överleva. Men det vet jag att jag fixar för jag är grym.

Kärlek

Crea Diem

Kom nyss i kontakt med ett nytt uttryck. Dom flesta har säkert hört Carpe Diem - Fånga Dagen. Det jag såg idag heter Crea Diem - Skapa Dagen. Jag fastnade för det direkt. Snacka om perfekt! Det är varje människas ansvar vad man har för inställning till allt som sker. Idag tänker jag skapa dagen precis som jag vill. Så istället för att sitta och vara orolig och nervös inför dagens möte bestämmer jag mig för att det kommer självklart gå kanon precis som resten av dagen.
Så min uppmaning till alla idag är; Crea Diem.
Och kärlek förstås.

Harry Potter 7

Vilken underbar dag det blev! Såg sista Harry Potter-filmen och den överträffade alla mina förväntningar och mer därtill. En helt fantastisk film och en perfekt avslutning på ett otroligt äventyr. Satt i biosalongen och fick rysningar så bra den var! Ett måste till dvd-hyllan så fort den släpps.
Efter filmen följde Lillebror med mig hem och vi umgicks lite innan mamma och pappa kom och hälsade på. Det är alltid mysigt när familjen är här och man kan få prata av sig lite, dricka kaffe och bara få och ge kärlek. Nackdelen är att lägenheten känns väldigt tom när dom åker.
Jag är så tacksam för all kärlek jag har i mitt liv. Jag klarar mig utan pojkvän så länge jag får ha alla fina vänner jag har och min underbara familj. Och det är värt så mycket mer än någon som bara får en att må dåligt, haha. Extra kärlek till fina Emelie för att du stod ut med allt tjöt igår (fast jag tror vi tjötade ungefär lika mycket båda två). Du är guld och inget mindre än guld ska du ha.

Kärlek

Fantastisk

Gårdagen blev helt fantastisk. Massa kärlek, flumm och snack med finfina Emelie. Jag hade tur som klarade av att cykla hela vägen hem, det blev lite vingligt. Så skönt att lägga sig i sängen och krypa under täcket när regnet öste ner där ute. Sen att jag fick fina sms på kvällen dessutom höjde kvällen ännu mer.
Alldeles strax ska jag bege mig in till stan och möta upp Lillebror. Vi ska käka lite och sen ska vi se sista Harry Potter-filmen! Spännande ska det bli.

Godis och vin

Är ganska trött efter jobbet och dessutom sov jag dåligt inatt. Men det gör mig ingenting för jag har en stor påse godis och tre flaskor vin så kvällen ska nog bli ganska fin ändå! Nu ska jag hoppa in i duschen och göra mig mer mänsklig.

Fredagsmys

Efter en vecka med sjukdom, tenta och jobb så är det skönt att det är fredag kväll. Jag gjorde mig en riktigt god räksallad och för tillfället njuter jag av ett glas cider. Så min kväll är sådär härligt fin som den ska vara.
Imorgon ska jag jobba och på kvällen ska jag förmodligen träffa underbara Emelie igen. Det är helt klart veckans höjdpunkt! Eller ja, jag ska se sista Harry Potter-filmen på söndag och det är ju också en höjdpunkt. Men Emelie är mer kärlek, och kärlek behövs alltid. Ge mer kärlek till er omgivning!

Looking good

Sitter i soffan och ser inte så tokig ut faktiskt. Ikväll satsar jag på grönt, kan behöva en liten uppmuntran haha. Ska alldeles strax ge mig iväg till Frida och umgås, har sett fram emot det hela dagen. Om man blir glad för lite så har man mycket att bli glad för. Enkel filosofi.

Plåga

Varför är morgnarna alltid så jobbiga? Nio av tio morgnar så vaknar jag med ont i huvudet och dessutom är min tinnitus oftast värre på morgonen. Jag måste ha tvn på direkt för att få annat ljud att fokusera på, och just nu sitter jag här i soffan och försöker bli av med det onda och ta emot det goda. Eller nått, haha. Tänk så skönt att vakna och hoppa ur sängen med ett stort leende på läpparna utan att ha någon krämpa. Snart kanske jag gör det, om typ två veckor...

Idag ska jag jobba fyra timmar och jag hoppas på en bra försäljningsdag. Efter jobbet ska jag hem och göra mig lite fin för ikväll ska jag till finaste Frida och äta och mysa. Vi har inte setts på hela sommaren nästan så det ser jag verkligen fram emot! Kärlek helt enkelt.

Snart slut...

Jag har nu sett den näst sista Harry Potter-filmen. Och oj. Om jag inte hade läst böckerna och vetat hur det slutar skulle jag sprungit till biografen direkt och stulit den sista delen. Vilket slut alltså! Och oj så bra den här filmen är. Jag är mållös. Favoriten i denna filmen är helt klart Dobby. Han har dock mycket större plats i böckerna genom åren vilket jag tycker är synd att dom tagit bort. Fast det är klart, det vore omöjligt att ta med allt som händer i böckerna. Jag har sagt det förr men jag säger det igen; se filmerna och/eller läs böckerna. Just do it!

Kärlek är bäst

Har fått kärlek av Gyltene och Erica nu ikväll. Fina människor så det blev en fin kväll. Och dessutom har jag fått Harry Potter-filmerna jag beställde! Det blir tyvärr för sent att se en ikväll men imorgon ska jag definitivt se Halvblodsprinsen. Jag längtar.

Kärlek till fötterna

Äntligen har jag tagit det där fotbadet jag pratat om hela sommaren. Tanken var att efter skolan slutade (23/5!) så skulle jag ta mig ett fotbad och verkligen rå om mina fötter. Det hanns aldrig med så till slut satte jag upp fotbadet på vinden igen, med mina fötter lika ömma och oälskade som tidigare. Men nu har jag gett dom kärlek! Och oj så skönt det känns! Det här borde man egentligen göra en gång i veckan eller åtminstone varannan vecka. Fast det skulle jag aldrig hinna, haha!
Idag fick jag städat och rensat ordentligt. Tyvärr slog jag i huvudet så jag började blöda och sen tappade jag en tung låda på min stortå. Lite smärta men det är sånt man får leva med.
Resten av kvällen ska jag ta det riktigt lugnt, nu har jag ju faktiskt inte någonting alls att plugga!

Kärlek

Kläder är kärlek

Oj vad glad jag är! Jag har gått igenom en tredjedel av mina kläder och jag blir så lycklig av mina kläder. Kalla mig materialist eller vad ni vill, men jag tycker om kläder och mode. Jag tycker om att experimentera med olika stilar. Mina kläder gör mig glad helt enkelt. Och ännu gladare blev jag när jag insåg att jag faktiskt kommer i mina snyggaste jeans! Jeansen kostade för övrigt bara 29 kronor och är från Esprit, ett riktigt kap! Jag provade dom tidigare i år och då kunde jag absolut inte knäppa knappen. Men idag sitter dom sådär skrämmande snyggt på mig. Det kommer bli en perfekt höst, det känner jag på mig. Haha!

Arg

För tillfället är jag arg på två personer. Den första är Christer, läraren som skrev hälften av dagens tenta. Hans föreläsningar suger och hans frågor likaså. Första tentan föll jag på hans del och jag är rädd att det blir likadant denna gången, trots att jag pluggat extra mycket på hans del!
Den andra personen jag är arg på är mig själv. Av en enkel anledning; jag klantade bort en 8-poängs fråga! Jag gjorde allting rätt på första tentan men slarvade med minus-tecken och fick därför inte full pott. Denna gången kom jag ihåg minus-tecknet men jag hade helt tappat allt annat. Gah, jag blir så tokig!
Nu ska jag dricka kaffe och sen ska jag sätta på ruskigt bra musik och börja rensa och städa här hemma. Ska bara sluta vara arg på mig själv först.

Hoppas, hoppas, hoppas

Precis när jag sätter mig ner och har bestämt mig för att försöka komma på ett bra fördjupningsprojekt att göra istället för praktik i höst. Ja, då får jag mail från ett företag där jag sökt praktikplats. Jag svarade på hans frågor fort som katten och nu väntar jag på ett svar. Det hade varit underbart att få praktik där fast samtidigt vågar jag inte hoppas på för mycket. Men oj så lycklig jag hade blivit.
Käre Gode Gud, snälla!

Heja mig

Så bra det går med pluggandet idag! Jag har suttit lite mer än en timme och gått igenom gamla tentor och jag har bland annat lärt mig hur klor aktiveras/inaktiveras, hur tungmetaller binder till jord och sediment och hur polyklorerade dibensofuraner uppstår. Hurra för mig! Klockan är dessutom bara halv ett så jag har hela dagen på mig att verkligen nöta in det här i skallen så det sitter till morgondagen. Eftersom jag bara var några poäng ifrån godkänt sist så tror jag verkligen på mig själv denna gången. Vi får hoppas att frågorna inte är helt annorlunda. Oavsett vad så kan jag när jag väl vill. Dessutom börjar jag kunna svälja normalt igen vilket ju är helt kanon!

Kärlek till denna måndag!

Sjukanmäld

Har precis sjukanmält mig för dagen. Halsen känns dock bättre idag än vad den gjort i helgen så jag har goda förhoppningar att jag klarar av att skriva tenta imorgon. Så dagens plan är att plugga, plugga, plugga! Jag tänker klara den här tentan för jag vet att jag kan. Kunskapen sitter där inne, jag ska bara rota fram den så den är lite närmre...

Sitter och kollar igenom min kalender. Det här är egentligen sista veckan på "sommarlovet" men jag har inte förstått det. Jag jobbar en vecka för mycket. Så nästa vecka, när skolan drar igång igen, så har jag sex arbetspass på Lagerhaus, två pass på biblioteket och två musikkårer att öva med. Plus då föreläsningar, som tur är bara två stycken. Men jag borde komma igång med fördjupningsarbetet direkt.
Vissa dagar kommer jag vara hemifrån från åtta på morgonen till tio på kvällen. Jippie, vilken rolig skolstart! Haha så går det när man planerar utan att se efter vad man egentligen planerar in. Tur att jag har Gud på min sida som ger mig kraft varje dag. Nästa vecka kommer jag behöva extra mycket.
Snart är det September!

Sjuk

Jag tycker inte om att vara sjuk. När man bodde hemma var det mycket trevligare, för då fanns det folk som pysslade om en och som kom med små presenter för att man skulle må bättre. Nu har man bara sig själv att lita på. Disken måste diskas och maten måste lagas oavsett hur dåligt man mår. Tur att jag i alla fall har Gyltene som hjälper mig om jag behöver det.
En annan dålig sak med att vara sjuk är att man hamnar efter. Jag förlorar flera dagar nu eftersom jag inte orkar göra någonting alls. Så helt plötsligt är jag stressad över det också. Fast livet är bra ändå och pizzan var god så jag är nöjd. Nu blir det soffan resten av kvällen.

Halsfluss

Jaha, då har man gått och skaffat sig halsfluss. Läkaren behövde knappt känna på min hals innan han konstaterade att det var kraftig halsfluss. Så jag gick direkt till apoteket och hämtade ut penicillin. Nackdelen är att jag är extremt hungrig men eftersom jag tog ett piller precis så ska jag helst vänta en timme med att äta. Fast det blir lagom för då är Gyltene hemma så kan vi gå och köpa pizza. För visst får man äta pizza när man har halsfluss!!
Jag ber och hoppas att jag är tillräckligt frisk på tisdag så jag kan skriva tenta. Å andra sidan, ifall jag inte är det, så har jag världens chans att plugga ännu mer och bli ännu mer geni på miljökemi! Det gäller att se livet från den ljusa sidan. Eller ljusa sidorna kanske...

Harry 4

Är inne på Harry Potter och Den Flammande Bägaren. Alltså nummer fyra. Något som är bra med denna filmen är att Robert Pattinson är med. Tyvärr dör han i slutet. Efter denna filmen har jag bara en till att se, sen har jag inte de övriga. Får nog ta och skaffa mig dom kvickt!

Harry Potter

Sitter och tittar på Harry Potter och äter choklad. När man är sjuk orkar man inte göra så mycket mer. För tillfället är det tredje filmen, Fången Från Azkaban. Jag tycker Harry Potter-filmerna är riktigt bra! Självklart går dom inte att jämföra med böckerna, böckerna är i en klass för sig. Men för att vara filmer så är dom bra.
Till alla er som inte läst böckerna; GÖR DET!
Dom är, och kommer förmodligen alltid vara, de bästa böckerna jag läst. Vet inte ens hur många gånger jag har läst ettan, säkert uppemot ett tjugotal. Nästa tillfälle som ges ska jag ta och läsa alla böckerna igen.
P.S. Jag kan erkänna att jag varit (och kanske fortfarande är?) smått förälskad i Harry Potter. Min drömprins kanske...

Sjuk?

För tillfället mår jag inte så bra. Jag tror jag har feber och huvudet och andra delar på min kropp värker så jag nästan vill skrika. Men jag kämpar på. Tänker lägga mig i sängen nu och imorgon när jag vaknar ska jag vara frisk! P.S. Det blir ingen löprunda imorgon. Får nöja mig med att ha tränat nonstop sen i söndags.
Godnatt.

Ingen träningsvärk

Idag är första dagen på hela veckan som jag inte har träningsvärk. Då är det ju självklart att jag måste ge mig ut och skaffa mer. Ska alldeles strax ut på en löprunda med Gyltene, den tredje denna veckan. Hon ska bara vakna till lite så ger vi oss av sen. Det blir mitt åttonde pass sen i söndags. Inte konstigt att jag somnar redan kl tio på kvällarna! Kroppen kan vila när man är pensionär...

Något gott

När man tränar så mycket som jag gör får man faktiskt unna sig något gott då och då. Som ikväll. Efter mitt besök i kyrkan blev jag sugen på att baka. Sagt och gjort; drog till Willys och handlade vad jag behövde och ställde mig sen och vispade för fullt. Så nu står en kladdkaka med polka i ugnen. Dessutom kommer Gyltene på ett besök om en stund, så hon kommer få sig en positiv överraskning. Och när vi ätit kaka så har vi dessutom en god anledning att fortsätta med Operation Kondition imorgon. Bara massa positivt helt enkelt!

Kärlek

Stenhård dag

Idag har jag tränat, tränat och tränat. Tog en löprunda imorse, gymmade i eftermiddags och nu ikväll cyklade jag åtta km sammanlagt. Inte så illa pinkat! Och inte heller så konstigt att min kropp är trött (på mig?) nu. Så jag tänker njuta av att sitta i soffan en stund, äta min snusklubba och läsa min MåBra-tidning.

Kärlek

Självförtroende

Jag har funderat lite kring det här med självkänsla och självförtroende. Idag känns det som naturligt att se ner på sig själv, både utseende och sin förmåga. Framför allt hos kvinnor så gäller det att varje dag hitta något nytt på sin kropp att jämra sig över och önska vore större/mindre.
Och självklart är det så att ingen är perfekt, varken man eller kvinna. Men alla är vi speciella, skapta med kärlek och omsorg.
För varje dag är jag tacksam att min kropp fungerar och att den orkar med allt jag utsätter den för. Jag tränar för att känna mig stark och för att få kroppen att bli så bra förberedd som det bara går. Man vet aldrig vad man kan råka ut för men har man en god hälsa så har man ett bra försprång. Så just därför utmanar jag min kropp att springa lite snabbare eller att ta tio kilo extra i gymmet. Och när jag klarar det då blir jag tacksam. Tacksam mot kroppen för att den samarbetar med mig.
Och då känner jag mig vacker. Visst kan jag känna mig vacker när jag klätt upp mig, sminkat mig och gjort mig fin. Men allra vackrast känner jag mig när jag fått använda min kropp fysiskt och vet att den klarar det. Min kropp är fantastisk och din också! Det handlar inte om utseende, det handlar om en känsla. Självkänsla.
Jag är absolut inte perfekt, jag är något ännu bättre än så. Jag är unik.

Plåga

Så länge jag inte tänker på gårdagen så känns det bra. Så därför bestämmer jag mig för att fortsätta ignorera det. Idag har jag en träningsvärk från en annan planet och dödens smärta i min stortå men jag ska trots det bege mig ut och springa om en stund med Gyltene. Operation kondition väntar inte på någon. Jag tänker att om man kommer till en tillräckligt hög smärttröskel så slutar man till slut känna något. Underbart ju!

Bibelcitat

Jag har en DailyBible i min mobil och dagens citat var så tänkvärt så jag tänkte dela med mig av det:

7 All kinds of animals, birds, reptiles and sea creatures are being tamed and have been tamed by mankind, 8 but no human being can tame the tongue. It is a restless evil, full of deadly poison.

9 With the tongue we praise our Lord and Father, and with it we curse human beings, who have been made in God’s likeness.

Kanske värt att tänka på den kommande veckan.

Operation kondition, efter

Fullständigt slut. Sprang 3.5 km med Gyltene i regnet imorse. Oj. Jag vet inte vad jag ska skriva, kan inte få hjärnan att fungera ens. Har fått en stor blåsa på stortån så jag knappt kan gå och benen är som bly fast ändå skakiga och jag svettas fortfarande fastän jag duschat. Just nu känner jag för att aldrig mer springa igen! Dock var det inte så fysiskt jobbigt medan man sprang, som exempelvis boxning där man kan bli alldeles spyfärdig. Men så fort vi stannade så kom jag inte igång igen. Benen nästan vek sig under mig och själv såg Gyltene helt oberörd ut. Ja, vi får väl se hur operation kondition fortgår. Målet är 5 km vilket just nu hade kunnat vara till världens ände och tillbaka...

Operation kondition

Operation Kondition inleds imorgon. Jag har 25 dagar på mig att klara 5 km på 25 minuter. Kul att jag sätter ribban på samma nivå som Gyltene som är fotbollsspelare. Men ju högre man siktar, desto högre kommer man när man faller. Eller va? Haha jag är flummig ikväll. Jaja, det jag vill ha sagt är att jag och Gyltene ska ut och springa imorgon. 08.30 på morgonen! Håll tummarna gott folk! Lovar att komma med uppdatering ifall jag överlever.

Bullshit

Ibland behöver skönheten lite hjälp på traven. Så säger dom i reklamen för Kellog's. Ursäkta mig, men vad är det för marknadsföring? Jag vill då rakt inte köpa deras produkt när dom säger sånt. Alla är vi vackra precis som vi är och några flingor gör verkligen inte så man blir vackrare. Det hade varit smartare att säga något i stil med Ibland behöver morgonen bli lite roligare/bättre/snyggare. För allvarligt talat, det är trots allt morgonen som är ful och inte människan. Eller hur?!
Ja, jag var lite smått ironisk. Fast jag stör mig faktiskt lite på att dom säger så. Tur att jag vet att jag är vacker och inte behöver några flingor för att bli det. Det vackraste som finns är skratt och kärlek. Och ikväll har jag fått massor av båda. Detta utav mina finaste Sandy och Gyltene! En kväll med dom och man kan lägga till tio år på sin ålder. För ett gott skratt förlänger livet. Addera lite kärlek och saken är biff, pommes frites. Eller kanske tacohej!

Kärlek

Komplimang

Detta citat kändes så mycket Michelle att jag blev varm om hjärtat... det finns inte någon som representerar kärlek och förståelse bättre <3
Det här fina hade bästa Sandy skrivit om mig på sin blogg. Hon hade kommit i kontakt med ett citat som löd: Ju fler som bor på en liten yta desto mer kärlek och förståelse per kvadratmeter. Och då kom hon att tänka på mig! Så fint att jag nästan blir tårögd. Och jag läste det i precis rätt stund med, så nu är min dag räddad. Tack Sandy, tack!

Kärlek

Fina sms

Det är precis vad jag vill ha; fina sms! Hittade en gammal bok där jag skrivit massa tänkvärda citat, tankar och dikter. Och längst bak hade jag skrivit upp en hel del gamla sms från en viss person. Det både värmde och sårade att läsa igenom dom. Jag hade nästan glömt bort hur det var. Nu vet jag att jag vill ha det så igen.
Nästa gång ska jag göra det rätt. Denna gången.

Going to church

Om en timme sitter jag i kyrkan. Äntligen! Har inte hunnit eller kunnat gå i kyrkan på flera veckor tyvärr. Men idag trotsar jag min morgontrötthet och försöker få skallen klar så jag är mottaglig för visa ord och kloka tankar.
Nu är det bara 25 dagar kvar. Personligen tycker jag att augusti går alldeles för långsamt.

Mätt

Nu är jag fullkomligt mätt. Kvällen blev mycket bättre än jag hade planerat. Det blev nämligen ett besök hos min goda granne Gyltene. Vi handlade lite och gjorde kebabtallrik och såg på en ganska rolig film. Det var sådär härligt slappt och skönt som det ska vara. Nu är jag verkligen redo för skolan igen, nu när jag har bästa grannen tillbaka. Halmstad är lite extra guld tack vare henne.

Kemi

Har gått igenom tre gamla tentor i miljökemi. Har gått igenom delarna som tillhör den sämre läraren och försökt svara på det jag kan. Har några frågetecken rörande ozonlagret, pärlemorsmoln och växthuseffekten som jag tänkte försöka räta ut under kvällen.
Imorgon ska jag börja gå igenom den bra lärarens del och frågor på tentorna. Men den delen är jag inte så orolig för, jag tänkte lära mig det mer detaljerat helt enkelt. Han är så bra så man lär sig massor bara av att läsa igenom sina anteckningar. Det är så det ska vara. Undra hur höstens föreläsare kommer vara... Jag håller tummarna!
Miljökemi är faktiskt riktigt roligt!

Kärlek

Citat

Mannen är eld och kvinnan är vatten. 
Mannens eld får kvinnans vatten att koka.
Ovan citat fann jag på en hemsida. Ganska roligt egentligen, speciellt som man kan tolka det på en mängd olika vis. Jag vet att jag saknar min eld i alla fall.

Krokodiler

Sitter och kolla på ett program om krokodiler. I brist på annat bra. Den här snubben är helt galen. Han gör allt för att locka fram aggressioner hos krokodilerna. Sen säger han att dom inte alls är farliga, det är bara grodor med tänder. Ha, jag tror jag kan ana en viss galenskap där.
Nä, kanske dags att göra sig redo för jobbet.

Kärlek

Tid

26 dagar kvar. Gode Gud, låt det gå fort!

Orkester och skepp

Ett foto på Hemvärnets Musikkår Halland när vi spelade under Tall Ships Races. Fotograf: Tony.


En av många fina bilder på ett av många fina skepp. Otroligt vilken upplevelse! Fotograf: Tony såklart!

Sådär ja

Då har man kräkts upp allt man hade i magen. Genast släppte mitt magont betydligt, känner mig dock fortfarande svag. Kanske var det gårdagens majskolvar som satte igång allt det här, eller så var det all stress och oro.
Oavsett vad som avskyr jag verkligen att ha ont i magen och kräkas. Speciellt när man är ensam och inte har någon som kan hålla upp ens hår och komma med vatten och stryka en över ryggen.
Förhoppningsvis slipper jag det nu och mår så bra imorgon att jag kan jobba. Känns så dumt att jag sviker mina kollegor. På Gekås visste jag att dom alltid kunde ersätta mig innan jag ens sjukanmält mig. Men på Lagerhaus behöver dom mig, eller jag försöker inbilla mig det i alla fall. Fast det viktigaste är ju att man mår bra.
Jag vet att jag borde försöka äta någonting men jag orkar inte göra något. Så fort jag reser mig blir jag skakig och tårögd. Jag hoppas att det åtminstone blir lite mer njutning av kvällen än dagen.
Och ja, man får vara lite ömklig när man är sjuk. Oavsett så är jag tacksam för alla välsignelser i mitt liv.

Kärlek

Man ska inte ropa hej...

Så fort jag skrev att det kändes bättre så blev det sämre igen. Typiskt. Avskyr att ha ont i magen!

För-stress?!?

Vaknade med kramp i magen imorse. Inte alls särskilt trevligt. Det är tre veckor kvar tills skolan börjar och jag har redan börjat stressa upp mig. Jag försöker allt jag kan för att inte stressa men omedvetet så finns alla tankar om allt jag bör göra i bakhuvudet. Vad gör man när man redan sagt nej till saker och inte vill säga nej till mer? Jag tycker ju att allting är kul och jag vill göra mycket. Men inte om jag ska gå omkring med magont och huvudvärk.
Det positiva är att det känns som om det börjar gå över nu så jag kanske faktiskt orkar jobba min arbetsdag idag. Typiskt att jag var taggad för gym imorse men inte alls orkade. Får ta igen det i helgen. Nu ska jag försöka äta något.

Kärlek

Kaffe, kaffe

Så konstigt att nu när skolstarten närmar sig så ökar min kaffekonsumtion. Kanske är det även för att vädret blivit kallare så man är sugen på en varm dryck. Jag har bara ett paket julkaffe från 2010 kvar, sen får jag köpa något nytt. Känner mig lite förvirrad, vet inte riktigt hur jag ska hantera denna känslan. Hela kaffevärlden är öppen för mig och jag vet inte var jag ska börja smaka. Om jag har tur så börjar dom sälja julkaffe 2011 snart. Då ska jag köpa på mig ordentligt. Julkaffe brukar nämligen vara extra gott.
Ja, det där var fullkomligt nonsens angående kaffe. Det är ungefär den här nivån jag ligger på för tillfället. Med det i åtanke är det inte så konstigt att förstå varför mitt pluggande inte går framåt. Antingen tänker jag på nonsens eller på T. Och på tal om T, en överraskning är på väg. Mohaha.
Nu ska jag hälla upp en stor kopp kaffe (ur grogg-muggarna) och njuta av en kväll framför tv:n.

Kärlek

Samtal

Besvikelsen när man väntar på ett telefonsamtal som aldrig kommer. Hur kan det vara så att telefonen blir extra tyst när man inte vill annat än höra just den där ringsignalen? Konstigt...

Lite lätt tokig

Så många tankar och känslor så jag kan inte fokusera riktigt. Vill skriva, vill prata, vill göra något. Har vant mig vid att inte vara ensam så just nu känner jag mig därför extra ensam. Ingen att prata med, ingen att röra vid, ingen att bara vara med.
Jag ser i alla fall fram emot morgondagen. Först ska jag träna och sen plugga för att därefter jobba några timmar innan jag äntligen ska få umgås med min älskade Sawsen igen. Har saknat henne så det nästan gjort ont. Bara jag får vara med henne så är jag lycklig.
Kärlek

Tomt men kärlek

Och så var lägenheten tom igen. Men mitt hjärta är fullt av fina minnen och ljuvliga känslor. Dessutom är jag grymt snygg i håret efter mitt frisör-besök i måndags så livet är ganska underbart!
Idag gick arbetsdagen snabbt och det var ganska kul faktiskt. Tänkte jag ska försöka plugga lite ikväll och sen tänker jag gå över till Gyltene och hälsa på. Nästa vecka får jag tillbaka min Gyltene i stan igen, då kommer livet bli ännu bättre! Och på tal om kärlek så kom finaste Sawsen förbi mig på jobbet idag. Hon är obeskrivligt bäst.
Nu får det bli lite tid tillsammans med miljökemi. Jag hoppas jag kan låta bli att tänka på T under tiden.
Kärlek

Dennioh

Jag kommer ihåg att jag nämnde det för Dennioh. Jag måste sysselsätta mig för tillfället för att det inte ska komma tillbaka. Godissug är ingenting jämfört med det här. Löjligt, jag vet. Men livsfarligt.

Vattenskoter

Idag har jag åkt och kört vattenskoter för första gången i mitt liv. Fullständigt galet kul! Ni som inte provat, gör det! Finns ett grymt bra ställe vid Mellbystrand i Lahom (där finns även godisbussen) med två trevliga människor som hyr ut vattenskotrar. Testa!
Nu ska jag göra mig i ordning för att äta ute på stan med en fin person. Kärlek helt enkelt.

Klockan

Nu är klockan alldeles strax nio. Jag tänkte dra till gymmet och försöka träna bort vad jag inte hoppas är en förkylning på g. Sen tänkte jag fixa lite här hemma innan jag ska jobba några timmar. Jag vill bara hoppa fram till klockan tre, eller kanske kvart över tre. Då blir Halmstad mycket finare. Mmm, längtar!

Spelningar

På fredag drar alla våra spelningar igång med musikkåren. Jag tänkte jag skulle lägga upp alla våra spelningar här och var dom är så alla som är intresserade kan komma och lyssna, så här kommer det;
Fredag 5/8 kl 21.00 i Picasso-parken
Lördag 6/8 kl 12.00 i Picasso-parken
Lördag 6/8 kl 15.30 Ocean Stadge: spelning en halvtimme och därefter är det parad som bara måste ses! Paraden går från Ocean Stadge till Stora Torg och den kommer bli awesome! Missa inte!
Söndag 7/8 kl 15.00 marsch från Tivoliområdet till Tullkammarkajen
Söndag 7/8 kl 19.00 i Yttre hamnen.
Sådär, då är det bara att planera in när ni ska komma och lyssna och titta på oss. Det här är något som man garanterar inte ska missa.

Imorgon är det onsdag och då får jag fint besök av en finfin person. Jag längtar så jag blir alldeles galen.



Snart iväg

Ska snart bege mig mot stan och jobbet. Innan dess tänkte jag åka inom biblioteket och lämna tillbaka min trave böcker. Hann inte läsa ut alla, men jag är nöjd ändå. Läsa får man göra när man är pensionär. Eller i alla fall när man inte har tentor att plugga till.
Idag har jag en lång dag på jobbet och sen en seg kväll med musikkåren. Längtar redan hem. Å andra sidan är det bra att jag kommer iväg så jag inte bara sitter hemma och har det skönt i soffan, ack och ve!
För övrigt så längtar jag efter en viss fantastisk person.

Kärlek

Känslor

Just nu känner jag mig mätt, belåten, kär och ovanpå det lite stressad. I övrigt känner jag mest saknad och längtan. Så istället för att sitta vaken med alla dessa känslor tror jag att jag går och lägger mig. Imorgon kommer bli en lång dag. För den som vill veta så är inte tisdagar mina favoritdagar längre. Jag är hemifrån alldeles för länge för att kunna slappna av. Men jag ska ta tag i det snart. Godnatt.

Det bästa

Det bästa med att träna på morgonen är att man kan köpa färska frallor med sig hem och ta en riktigt lyxig frukost. Som jag gör nu. Gymmet gick alldeles fantastiskt bra. Körde triceps och bröst idag, vilket verkligen tog ordentligt. Härligt jobbat Michelle!

Jag fortsätter vara lycklig och lever livet visslandes och sjungandes för mig själv. Det går inte att vara annat än glad! Ett passande citat som jag fick av finaste Sandy: Du borde sluta testa lyckan för var dag som går och inse att du redan funnit den. Så det är precis vad jag tänker göra!

Ikväll kommer mamma, lillebror och Tiger hit för att grilla och mysa. Men först ska jag arbeta några timmar. Det kommer bli en ljuvligt fantastisk måndag helt enkelt!

Måndag och första

Det är måndag morgon och dessutom är det första augusti. Kanske en bra dag att kicka igång sitt liv på allvar? Visst är min motivation lite låg, går mest omkring och ler och svävar på mina rosa moln. Men jag kan i alla fall göra ett försök. Börjar med en tur till gymmet.

RSS 2.0