Crea Diem

Kom nyss i kontakt med ett nytt uttryck. Dom flesta har säkert hört Carpe Diem - Fånga Dagen. Det jag såg idag heter Crea Diem - Skapa Dagen. Jag fastnade för det direkt. Snacka om perfekt! Det är varje människas ansvar vad man har för inställning till allt som sker. Idag tänker jag skapa dagen precis som jag vill. Så istället för att sitta och vara orolig och nervös inför dagens möte bestämmer jag mig för att det kommer självklart gå kanon precis som resten av dagen.
Så min uppmaning till alla idag är; Crea Diem.
Och kärlek förstås.

Kommentarer
Postat av: Terminalglasögon

Bra uttryck du hittade. Tycker faktiskt det är bättre än carpe diem. Mer frihet!

2011-08-29 @ 21:25:02
URL: http://www.terminalglasogon.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0