Fy för begravning

Då var begravningen över. Det var en av de jobbigaste sakerna jag gjort i år, all energi gick till att hålla ihop mig själv. Det positiva var att det var en väldigt fin begravning och jag fick träffa en del släktingar. Så trist bara att man inte ses förrän det är någon som dött. Värdelöst helt enkelt. För tillfället hoppas jag att jag klarar av att jobba imorgon, känner att tårarna är alldeles för nära och jag känner mig... bräcklig. Men efter lite sömn ska det nog gå bra. Är duktig på att hålla inne känslor när det behövs, kan ju vara bra för en gångs skull.
Nu ska jag plugga lite och gosa med finaste Tiger. För övrigt är det underbart att ha hund när man bryter ihop i tårar. Finaste Tiger kom och la sig i mitt knä och pussade mig och på något vis hjälpte det mer än vad någon annan hade kunnat göra.
En sista uppmaning: ge kärlek och uppskatta alla fina människor i er omgivning.

Kärlek

Kvällsdricka

Varför finns det så mycket gott att dricka på kvällarna? Har druckit en stor kopp kaffe men nu är jag i valet och kvalet. Ska jag dricka te? Eller kanske en god kaffe med chokladsmak och skummad mjölk? Eller glögg? Kanske glögg med saffranssmak? Sen har jag ju julmust också. Eller ska jag kanske göra mig en god smoothie? Hmm, svåra och viktiga beslut...

Min familj

Jag saknar min familj. Fick mail från lillebror idag, han skrev att dom har över 25 grader och att dom varit och kollat på massa djur och annat skoj. Det är nästan två veckor kvar innan dom kommer hem men det känns som om dom varit borta flera veckor redan. Saknar att inte kunna smsa mamma och berätta om min dag. Så jag tycker att det kan gå fort tills dom kommer hem så jag kan ha min familj nära igen.
På tal om familj så kom finaste Sandy och hennes Anton förbi ikväll. Vi gick en runda alla fyra och Tiger var så glad över att ha en lekkamrat. Mysigt med så fint besök. Dessutom hade Sandy med sig god kaka. Jag har dom bästa vännerna, så enkelt är det.

Kärlek

Tragisk vecka

Denna veckan är en tragisk vecka. Inte bara för att jag måste plugga och ska på begravning. Utan för att det är nyårsafton på lördag och då jobbar jag min sista dag på Lagerhaus. Det kommer bli väldans sorgligt. Jag tycker alla som inte har något annat för sig borde komma och hälsa på mig, antingen på fredag eller lördag, och ta ett sista farväl av Lagerhaus-Michelle...
Nu ska jag dricka kaffe, äta julskum och kanske plugga (men förmodligen inte).

Kärlek

Förföljd...

Avskyr att känna mig liten. Känslan av att gå och titta sig bakom axeln hela tiden, av rädsla att någon ska följa efter. Usch, usch, usch! Att man inte kan känna sig säker när man är ute och går. Måste helt enkelt träna mer 2012 så jag blir ultrasuperdupermegastark och kan slå ner alla elakingar!

Klockan tickar

manar på.

Skynda framåt

börja gå.

Försök att titta bort

känna inuti.

Stanna upp och njut

nu kommer aldrig tillbaka.

Kanske blir det bättre

eller kanske sämre.

Men försök att titta bort

känna inuti.


Dikten har inget samband med texten. Skrev den 2009 och fann den idag.

Julafton 2011

Jag har överlevt julafton än så länge. Sket i frukost och käkade skumtomtar istället och har varit ute och promenerat med Tiger i det fina vädret. Sen fick jag besök av Marcus och fick faktiskt ett paket; en låda med skumtomtar (yaaay!). Och snart ska jag laga mat: kyckling med ädelostsås. Ja, jag gör ungefär allt jag kan för att ignorera och inte tänka på att det är julafton. För om jag gör det, då faller alltihop. Så istället försöker jag tänka att det är vilken lördag som helst och att det är väldigt skönt att vara ledig. Däremot har jag hållt fast vid traditionen att kolla på Kalle Anka. Det är nästan lag på det.
God jul till er alla, hoppas ni får umgås med nära och kära.

Kärlek

Dålig kväll

När man har en dålig kväll kan det vara bra att dels ha en myshund bredvid sig i soffan, tända massa ljus och prata med någon fin. Som min finaste J. Tack.
Försöker ignorera det faktum att jag måste släcka alla ljus och dra på mig vinterkläder för att gå ut med ovan nämnda myshund om ungefär en timme. Det känns som om allt jag gör nu för tiden är att jobba, sova och gå med Tiger. Fast det gör inget för han är så mysig och han kommer springande, viftandes på svansen när jag kommer hem. Det är kärlek.

Kärlek

Jaha ja...

Jaha, då sket sig nyårsafton också. Så detta året kommer bli den sämsta julaftonen och en inte så jättebra nyårsafton. Ja ja, jag ser i alla fall fram emot nästa år för det kan bara bli bättre...

Arbetsplats

Arbetade mitt sista pass på högskolebiblioteket idag. Det var med sorg i hjärtat som jag lämnade ännu en fantastisk arbetsplats. Fina människor som spridit så mycket glädje, jag kan bara hoppas att jag lyckats sprida glädje och kärlek tillbaka.
Och när vi talar om arbetsplatser så lämnar jag Lagerhaus på nyårsafton och det är med ännu större sorg i hjärtat. Så jag ska njuta så mycket jag kan de sista dagarna jag har kvar.


Kärlek

Fel?

Ibland undrar jag vem jag har kvar, för det känns som om jag inte gör mer än att förlora folk på ett eller annat sätt. Vad gör jag för fel?!

Dag extra

På ett sätt är det bra att min familj just nu är på väg till Sri Lanka och är borta över julen. Det innebär att jag får en hel dag extra. Jag ligger lite efter med skola och en del annat så jag behöver verkligen den dagen. Sen att jag kommer sitta och plugga på julafton, det gör mig ingenting. Tänker unna mig sovmorgon i alla fall, så länge Tiger tillåter innan han blir hungrig.

Kärlek

För sent...

Ge kärlek och älska dina närmsta innan det är för sent. För när det väl är för sent, då sitter du där med ångest och en klump i magen. Vi möts i himlen S. Du betyder mer än jag någonsin kunde visa och för det ber jag om ursäkt. Men jag hoppas att du någonstans visste och i annat fall ber jag till Gud att ta hand om dig tills vi möts igen.

Kärlek

Paus

Har tillfällig blogg-paus eftersom det finns så mycket annat att göra. Som jobba på världens bästa bibbla till exempel!

Kärlek

Fin kväll

Har haft en underbar kväll med tacos, eclipse, skratt och underbart sällskap. Fina tjejer som jag tyvärr ska sluta arbeta med vid årsskiftet men såna här kvällar ska vi nog kunna trycka in lite då och då oavsett tycker jag. Nu blir det alldeles strax sängen för imorgon ska jag jobba på Lagerhaus. Kom och hälsa på mig om ni inte har något annat att göra.

Kärlek!

Tomt

Finaste J har precis åkt hem. Och som vanligt blir lägenheten extra tom. Nu får jag vänta ända till lördag innan jag får vara med honom igen. Tur att jag har att göra så tiden går fort.

Kärlek

Dum granne

Har kommit hem efter en dag på WSP och ska nu försöka plugga medan grannen spelar musik så väggarna vibrerar. Tänk att jag är så löjlig att jag inte ens vågar säga till honom. I värsta fall kanske han asgarvar åt mig och fortsätter spela hög musik, men då är inte precis någon allvarlig skada skedd. Tur att jag är härifrån snart.

Kärlek

Pepp, pepp!

Det finns en del bloggar som jag läser. Emma Petterssons (från förra säsongen av Ensam Mamma Söker) blogg är en av dessa. Hon är en störtskön och härlig kvinna med sunda och bra idéer. Idag har hon gjort en lista för att pappa sig själv, och jag tänker göra likadant. Tycker även att ni där ute kan göra samma sak, för det är aldrig fel att peppa sig själv (speciellt i vintermörkret). Så här kommer den:

Börjar med 5 saker jag gillar när jag ser mig själv i spegeln
1. Mitt hår som äntligen börjar växa ut igen.
2. Mina armar som är väldigt snygga.
3. Mina ögon.
4. Min rygg, den är både muskulös och snygg.
5. Mitt leende, för det visar att jag är glad.


Nu går jag vidare till det viktigaste, fem egenskaper hos mig som jag älskar och är stolt över.
1. Jag är oerhört positiv och försöker alltid se livet från den ljusa sidan.
2. Jag bryr mig om och försöker sprida massa kärlek till min omgivning.
3. Jag är fantasifull och sprudlar av massa (enligt mig) goda idéer.
4. Jag är social och tycker om att dra med mig folk på olika påhitt.
5. Jag är envis och det ska mycket till innan jag ger upp.


Och sist men inte minst, fem saker jag är bra på!
1. Spela flöjt
2. Träna
3. Laga mat
4. Skriva
5. Skratta


RSS 2.0