Underbart!

Har haft en obeskrivligt fantastisk helg i Stockholm med massa kärlek. Min faster har nog det finaste huset jag sett på länge, skulle helt klart kunna tänka mig att bo så. Balkongen var precis perfekt och hängmattorna och poolen var inte så tokiga heller.
Vi har shoppat massa och ätit god mat ute och idag åkte vi även upp på globen. Utanpå globen alltså! Det var skrämmande men otroligt häftigt. Tur att jag hade min snygging att hålla hårt i.
Ska alldeles strax sova och ladda för en morgondag med träning, handling och jobb. Har en ganska fullproppad vecka framför mig men det ska bli kul. I övrigt så längtar jag till andra helgen i september. Hoppas tiden går fort.
Kärlek

Storstad

Nu är det storstaden som väntar på mig och mina tjejkompisar. Det här kommer förmodligen bli en av de bästa helgerna på hela sommaren, ja kanske till och med hela året. Yes!

Klick...

Ett klick och några minuter senare är du borta ur mitt liv.

Gitarr

Jag har precis spelat gitarr. Det var som ett kärt återseende med en gammal vän; bekant, bekvämt och avslappnat. Jag har inte spelat på säkert ett år tror jag och ändå kan jag det.
Oavsett hur länge jag tar paus så finns gitarren där, tålmodigt väntandes på att jag ska röra vid den så vi kan skapa tillsammans. Fingrarna sätter ackorden och rösten anpassar sig.
Det är magiskt helt enkelt. Gitarren är lite enklare att bara ta fram och spela på jämfört med flöjten. Men med flöjten är det en helt annan sak. Flöjten är som en del av mig, sammankopplad med mitt hjärta.
Ja, jag kanske är lite extra överdriven och känslig ikväll. Men jag älskar, fullkomligt älskar, att skapa musik!

Ett enda ord...

Kärlek!

Jag erkänner...

Okej, jag erkänner. Jag är inte sådär effektiv som jag alltid ger intryck av att vara. Imorse till exempel, när klockan ringde kl åtta. Då ställde jag fram den en och en halv timme och struntade i att gå till gymmet. Helt utan dåligt samvete dessutom! Jag tänker som så, att ifall jag nu känner att jag inte orkar eller har riktig lust att gymma, då kommer resultatet inte heller bli bra. Då är det bättre att jag hoppar över det tillfället och laddar ordentligt inför nästa gång.
Dessutom är det sommar och bara för att jag inte har semester från jobbet så behöver jag inte kunna unna mig semester från annat också. Ska snart börja plugga inför min omtenta och då tänker jag bli effektiv igen. Snart, snart.

Lycklig

Jag har upptäckt att jag visslar när jag mår bra. Jag har visslat en hel vecka i sträck snart. Världen blir så mycket ljuvligare och härligare när man är lycklig. Och lycklig är väl det minsta jag är!
Ikväll hade vi rep med musikkåren igen vilket var roligt. Vi spelade nya låtar, bland annat en rysk marsch som jag föll för direkt! Fartfylld och härlig och helt enkelt musikglädje. Jag älskar musik. Jag älskar känslan av att skapa något vackert, något känslosamt.
Nu ska jag fortsätta sväva på mina rosa moln.

Oh lala!

Sitter och väntar på att mat och sällskap ska komma hem till min fina lägenhet. Vet inte vad jag längtar efter mest. Tänkte också passa på att tvätta denna kvällen, så tråkigt kommer jag ju inte ha!

Maskerad

Idag kom min älskade Saws och hälsade på mig på jobbet. Jag blev alldeles lycklig och fick en dos kärlek och varma kramar. Helt underbart med andra ord!
För tillfället har jag gjort allting redo för kvällen och packat mina väskor. Ska på jackfest (för er som inte förstår; damjacksavdelningen på Gekås ska ha fest och jag ska vara där). Det är filmtema, och min karaktär är ganska så fräck faktiskt. Ska bli spännande att se slutresultatet. Tänkte sminka mig och fixa håret hemma i Varberg och sen bär det av. Mammas väninna Lotta ska köra mig ut, det är jag glad för. Jag hade nog blivit inspärrad ifall jag försökt åka tåg så som jag ska se ut...
Nä, nu ska jag kolla av checklistan så jag har med mig allting.
Kärlek

Ironiskt...

Det är inte du det är jag? Hah, kanske det ja.
Jag kan inte ha en helt perfekt tillvaro. Till slut kommer hjärnan ikapp och mixtrar med känslorna.
Gode Gud, ta hand om mig och ge mig kraft.

Lycka?

Ja, det känns nästan så. Fantastiskt sprudlande i alla fall.
Mums.

Envis?

Jag förstår inte varför jag envisas med att sitta i soffan och äta mat. Det är så osmidigt det kan bli eftersom jag måste böja mig till soffbordet hela tiden. Jag har ju ett fullt fungerande köksbord, men det används väldigt sällan. Konstigt konstigt...

Det börjar verka kärlek...

Kom att tänka på den låten; Det börjar verka kärlek banne mej. En rätt bra låt faktiskt. Man ler om inte annat. Och kanske är det just såhär det ska kännas.

Bra start

Vilken underbar måndag! Det kunde knappast ha blivit en bättre start på veckan.
Jag var på gymmet imorse så nu älskar jag min kropp och känner mig stark.
Jag har städat här hemma så jag känner mig väldigt effektiv och duktig.
Jag har dessutom målat mina naglar så jag känner mig alldeles oslagbar.
Jag ska strax till världens bästa jobb så jag känner mig väldigt taggad och positiv.
Och jag är säker på att hela dagen inklusive kvällen kommer bli minst lika bra om inte bättre. Ingenting kan stoppa mig!

Hem

Borta bra men hemma bäst. Jag älskar min lägenhet och känslan jag får varje gång jag stiger in genom dörren. Det känns verkligen som hemma. Det är här jag trivs och kan slappna av och bara vara.
För tillfället sitter jag uppkrupen i soffan med en stor kopp kaffe (min andra) och ska läsa min bok. Har fyra böcker kvar att läsa innan det är dags att börja plugga inför min tenta. Ska man dra ut på det kanske...

Aj aj

Ja, idag har jag träningsvärk. Det gör ont bara jag sitter still. Men ack så skönt!
Drömde att jag skulle jobba på två ställen samtidigt idag så jag har vaknat med jämna mellanrum och haft smått panik. Så skönt att jag inte ska det utan att jag nöjer mig med Lagerhaus i några timmar.
Efter jobbet blir det mat på vägen till tåget för att sedan landa i Varberg. Det kommer bli en rolig helg. Men först, låt oss hoppas på en bra försäljningsdag!

Pizza!

Pizza innan ugnen.

Pizza efter ugnen.

Nu njuter jag av en god kopp te. Den söta lilla tetallriken är från Lagerhaus (19 kr) och där kan man lägga tepåsen när man är färdig med den. Alldeles fantastiskt!

Dag 3

Dag 3 som nyttig har gått bra. Lite jobbigt när jag var på Willys tidigare och handlade godis inför morgondagens fest, då kände jag den ljuva doften av socker. Det riktigt svåra blir imorgon när godiset kommer stå på bordet framför mig. Förhoppningsvis kommer det gå bra. Jag har bestämt mig för att låta bli, men man vet aldrig vad den högre makten vill att jag ska göra...
Idag hade jag besök av finaste Sawsen. Hon är kärlek som vanligt. Det är kvinnan i mitt liv, hon jag vill spendera resten av mitt liv tillsammans med.

Resten av kvällen tror jag att jag ska tillbringa med lite flöjtspelande (på min tvärföjt) och fortsätta läsa i min bok. Imorgon är det jobb och sen tåg till Varberg för fest. Om jag har tur kommer Sawsen med vilket hade varit fantastiskt.

Dag 2

Dag 2 som nyttig har gått bra. Blev lite sötsugen nu ikväll men en kopp te gjorde susen. Tror jag ska gå och lägga mig strax. Imorgon är jag ledig, ljuvligt att vara ledig en fredag! Tänkte gå upp i lagom tid och gymma lite. Typiskt nog så tränade jag fel muskelkombination igår vilket innebär att jag inte kan träna dom musklerna jag tänkt träna imorgon. Får nog bli ett ben, rumpa och mag-pass. Det är inte så tokigt det heller.
Resten av fredagen ska spenderas i sällskap med älskade Sawsen. Jag längtar som en tok!

Det finns alltid en mening

Om det känns bortkastat så var det inte rätt. Eller jag försöker i alla fall inbilla mig det.
Det finns vägar som vi inte kan förstå
Det finns drömmar som vi aldrig kommer nå
Men mitt i allt så finns du Gud
Och ingenting kan skilja oss från Dig

Det finns sorger och glädje som består
Det finns helande och vidöppna sår
Men mitt i allt så finns du Gud
Och ingenting kan skilja oss från Dig

Texten ovan är en sångtext från en grupp som heter Folk. Jag älskar deras texter, men speciellt denna. Just nu känns den dessutom så passande. Just nu kanske man inte förstår vad som hänt eller varför det hänt.
Hur många gånger har man inte tänkt Varför hände det här just mig? Men i efterhand kan man se tillbaka och inse att varje litet steg, varje litet beslut har lett fram till den här punkten. En punkt av lycka.
Jag vet att det är så även nu. Det finns någon mening med allt. Och oavsett vad som händer, vilka katastrofer som drabbar mig, så finns alltid Gud. Och ingenting kan skilja mig från Honom!


Lite bilder...

Den här otroligt söta tekoppen fick jag av min kära mor och far idag. Det är både en kopp och en tekanna!

Två stycken fick jag, så jag kan bjuda på te samtidigt som jag dricker själv. Någon som vill dricka te med mig?

Och såhär ser en fife ut, det vi ska spela i trumkåren. Som en blockflöjt fast låter som en piccola. Det kommer bli grymt!

Dag 1. Igen.

Då var det dag 1 igen! Eftersom det inte gick så bra dag 2 med mitt nyttiga liv så är dag 1 alltså idag. Och dagen började på gymmet vilket ju är hälsosamt och bra. Det är lite lustigt för jag ser inte mig själv om vältränad, men på sista tiden har fler och fler påstått att jag är det. Undra vem man ska tro på...
Alldeles strax ska jag åka till stan, ska inom bibblan innan det är dags för att jobba. Och efter jobbet ska jag åka till Tylösand och umgås med familjen. En helt härlig onsdag kort och gott.

Fredag tack

Jag vill ha fredag och gärna nu! På fredag ska jag träffa min finaste älskade Sawsen. Tack gode Gud för att hon sändes in i mitt liv. Tillsammans med henne behöver jag ingen annan för hon ger mig allt. Hon är kärlek.

Dag 2...

Dag 2 som nyttig gick inte alls bra. Vår butikschef gick nämligen och köpte varsin McFlurry ballerina kladdkaka, och då kan man inte precis säga nej. Dessutom var den otroligt god. Men förutom det har jag varit nyttig idag. Tror att jag får börja med dag 1 imorgon igen så jag gör det på riktigt. Det innebär ju att jag kan käka popcorn nu ikväll! Ja, min kväll blev räddad!

Vill

Vill ut och fota och lära känna min nya kamera. Är inte så jättespännande att fota i min lägenhet. Det kliar i fingarna!

Tiger

Finaste Tiger (foto taget med min nya kamera).

Dag 1

Dag 1 som nyttig har gått helt okej. Ett litet sötsug efter arbetsdagen men det gick fort över när jag fick mat i magen.
Har nämligen tänkt påbörja ett litet projekt, testa mig själv så att säga. Först, mest på skoj, ska jag testa att se hur länge jag kan vara helt och hållet nyttig. Därefter (jag känner mig själv så jag vet att jag kommer vilja äta kakor någon gång) ska jag testa hur länge jag klarar att vara utan godis. Jag har klarat nästan två månader innan jag tröttnade. Spännande!

Mina vänner är kärlek

Mina vänner är underbara. Det är mina vänner som håller mig flytande, som får mig att skratta, le och orka när det är jobbigt. Tack.

Ge mig fredag nu så jag får träffa min älskade Saws. Hon är mitt allt.

Harry Potter

Sitter i soffan med mysigaste Tiger och äter popcorn. Båda två. Vi tittar på Harry Potter och de vises sten. Eller mest jag eftersom Tiger sover. Jag tänkte att jag skulle ta och se alla HP-filmerna, har bara sett de fyra första. Så nu är det dags för åtminstone en. Jag var otroligt kär i Harry Potter när jag var mindre, även om han är lite töntig.
Ser fram emot morgondagens arbetspass. Hoppas det blir en bra shoppingdag.

Snart, snart!

21 dagar kvar tills vi är i Stockholm. Jag kan knappt vänta! Det kommer bli den bästa helgen på hela sommaren, kanske hela året till och med. Längtar.
Idag har jag varit med min älskade Sawsen, den finaste och vackraste kvinnan jag känner. Det är kärlek att vara med henne. Resten av kvällen spenderas i sällskap med Tiger, är hundvakt över helgen nämligen, och kanske en påse popcorn. Imorgon blir det jobb och jag längtar efter det. Älskar mitt jobb, älskar mitt liv.

Livet knatar på

Har inte så mycket att dela för tillfället. Mitt liv knatar på i samma snabba takt, fullt med jobb, träning och övriga hushållssysslor. Och på tal om hushållssysslor så ska jag upp kl 7.00 imorgon för att tvätta. Så går det när man skjuter upp tvätten i det oändliga så man till slut får smått panik. Har ingen annan att skylla på än mig själv. Men det är okej, jag kan förlåta mig själv. Haha vet inte vad jag babblar om. Bäst att lägga sig i sängen med en god bok.
Godnatt

Familjärt

Känner igen dom här känslorna. Det känns bekant och tryggt.
En fantastisk kväll.

Den gode Gud

Gud var god när Han skapade mig. Han gjorde mig fulländad. Och ikväll är jag dessutom extra snygg. Så tack gode Gud för mig.
Hörde jag ett skål?!?

Morgonen

Att handla på morgonen är underskattat. Då kan man köpa färska frallor och få sig en riktig kanonfrukost ju.

Dikt

Vandrandes i vimlet,
sökandes något.
Känsliga ögon,
virvlande känslor.
Tänker att det här kanske är bäst,
kanske även sämst.
Hjärtat vet varken ut eller in,
allt upp och ner,
ingen ordning.
Sökandes något,
sanningen?

Frisyr!

Titta på mitt hår; så kort! Och så fräckt.
Attans också, nu blev jag sugen på att klippa mig. Och jag som bestämt mig för att spara till långt... Bekymmer, bekymmer.

RSS 2.0