Det finns alltid en mening

Om det känns bortkastat så var det inte rätt. Eller jag försöker i alla fall inbilla mig det.
Det finns vägar som vi inte kan förstå
Det finns drömmar som vi aldrig kommer nå
Men mitt i allt så finns du Gud
Och ingenting kan skilja oss från Dig

Det finns sorger och glädje som består
Det finns helande och vidöppna sår
Men mitt i allt så finns du Gud
Och ingenting kan skilja oss från Dig

Texten ovan är en sångtext från en grupp som heter Folk. Jag älskar deras texter, men speciellt denna. Just nu känns den dessutom så passande. Just nu kanske man inte förstår vad som hänt eller varför det hänt.
Hur många gånger har man inte tänkt Varför hände det här just mig? Men i efterhand kan man se tillbaka och inse att varje litet steg, varje litet beslut har lett fram till den här punkten. En punkt av lycka.
Jag vet att det är så även nu. Det finns någon mening med allt. Och oavsett vad som händer, vilka katastrofer som drabbar mig, så finns alltid Gud. Och ingenting kan skilja mig från Honom!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0