Fotspår

En välkänd text som är tänkvärd och en tröst i svåra stunder. 
 
 
En natt hade jag en dröm. Jag drömde att jag gick längs en strand tillsammans med Gud. 
På himlen trädde bilder ur mitt liv fram. Jag såg på varje bild två par fotspår i sanden, 
ett par var mina och det andra paret var Guds.

När den sista bilden syntes såg jag tillbaka på fotspåren. 
Jag upptäckte då att många gånger under mitt liv fanns endast ett par fotspår.
Jag såg också att detta var under de mest ensamma och svåra stunderna i mitt liv.

Detta bekymrade mig mycket och jag frågade Gud:
"Gud, du sade när jag en gång bestämde mig för att följa dig, att du skulle gå med mig hela vägen.
Men jag ser att under de svåraste tiderna i mitt liv finns det bara ett par fotspår......
Jag förstår inte varför du lämnade mig när jag behövde dig som mest!"

Gud svarade: 
"Mitt kära barn. Jag älskar dig och skulle aldrig lämna dig. 
Under tider av svårigheter och prövningar när du bara kan se ett par fotspår, 
då bar jag dig."
 
 

Kram & Kärlek

2013 var det ja...

Oj vad tiden går fort! Det har redan gått elva dagar på det nya året. Fast samtidigt känns det på något vis som om det varit 2013 hur länge som helst (förutom att jag fortfarande skriver 2012 av ren vana). Det var skönt att ha semester över jul och nyår men det är skönt att ha rutin på sitt liv igen.
Har förutom arbete och träning även kommit igång med musikkåren igen. Satt tidigare idag och planerade in (planerings-freaket i mig riktigt njöt) alla preliminära konserter och rep-tillfällen i min almanacka. Det var med förväntan och längtan. Om allt går som det ska blir det höstkonsert för allmänheten i både Halmstad och Kungsbacka vilket i så fall kan komma att bli en av årets höjdpunkter. Jag älskar att spela för publik och gärna en stor sådan (högvakten i Stockholm var ett ypperligt bra exempel på sådant tillfälle när adrenalinet flödar och leendet inte går att hejda). Så i musikväg kan detta året ha en hel del att bjuda på.
 
Resterande av kvällen får bli lugn och avslappnad. Ska snart belägra sängen (sambon är ute på vift på stan så jag har hela sängen för mig själv) och glo på tv/film tills jag inte orkar mer. Ljuvliga fredag!
 
Kram & Kärlek

Träningsmål 2013

Har suttit och satt upp mål för min kommande träning och hälsa. Jag försökte göra det så enkelt så möjligt och dela upp mitt huvudmål i flera små delmål, det känns som att det blir lättare att nå målet ifall man har några etapper på vägen.
Ett av dessa delmålen är att träna två gånger i veckan. Jag tycker spontant att det låter lite, men om man tänker på att det är heltidsarbete som gäller nu, plus musikkåren en gång i veckan och vardagen som ska skötas så är det nog bra att sätta det som mål. Ett mål ska trots allt kunna uppfyllas. Sen om det visar sig att jag tränar tre eller till och med fyra gånger någon vecka, då är det en bonus!
Nu väntar jag mest på att Michelle är tillbaka i gymmet igen så jag har någon rolig att träna tillsammans med. Är lite segt att hänga i gymmet ensam...
 
Nu ska jag kolla runt internet på jakt efter goda och bra vardagsrecept. Här ska det tas tag ordentligt i saker och ting!

Kram & Kärlek

RSS 2.0