Söndertänkt

Ibland känns det som om jag kommer tänka sönder mig själv. Inte så att jag tänker några särskilt avancerade tankar utan mer att jag planerar och tänker på alla saker som ska/bör/måste göras varje dag, vecka, månad. Jag kan sitta och tänka igenom vad som ska ätas till middag och sen stressar jag resten av dagen för att jag vet att jag kommer behöva handla efter jobbet och om jag bara går lite tidigare så tjänar jag in fem minuter som gör att jag hinner hem och packa upp innan jag ska göra något annat.
Jag går varje dag och stressar över att jag har några få saker kvar i gamla lägenheten som borde packas och att det finns dammråttor i hörnen som borde dammsugas upp. Vilket är löjligt för vem ser dom dammråttorna nu? Ingen! Inte förrän den trettonde oktober måste jag ha städat eftersom det då ska sova kompisar där, men det är långt fram och ändå tänker jag på det varje dag.
 
Jag försöker slå så många flugor i en smäll som är möjligt för att slippa göra saker i onödan men det resulterar i att jag planerar ännu mer intensivt och att jag driver mig själv (och min sambo) till vansinne.
 
Så mycket energi, kraft och känslor som går åt till såna där onödiga tankar. Så varför kan jag bara inte släppa det? Varför måste jag planera sönder mina dagar och mitt liv?
Jag hoppas att det blir bättre snart.
 
Kärlek

Sommaren 2012

En bild från sommaren, ute i Steninge.
Man får väl nästan konstatera att sommaren är över och hösten har intagit position. Absolut inget mig emot men jag fick en lust att blicka bakåt på denna sommaren och ta fram alla dom bästa stunderna för att njuta lite av dom igen.
 
Det viktigaste som hände mig i somras var att jag träffade världens finaste kille. Att jag nu bor med honom är något makalöst underbart och det går inte en dag utan att jag överväldigas av kärlek till denna fina människa. Vi var dessutom i Köpenhamn i somras och fick strålande solsken och upplevde alla djuren på Zoo.
 
Sommaren 2012 var även min första sommar som nyutexaminerad och eftersom jag fick jobb direkt efter examen har jag fått göra en väldans massa spännande och lärorika arbetsuppgifter under sommaren.
 
Har även träffat alla mina fina vänner lite då och då, och det är samma sak där: det går inte en dag utan att jag är tacksam för alla fina människor som är delaktiga i och förgyller mitt liv. Mina vänner är kärlek.
 
Sist men inte minst gick Hemvärnets Musikkår Halland högvakten i Stockholm. Den helgen var en obeskrivlig upplevelse tillsammans med ett gott gäng! Har vi tur får vi göra det nästa år igen.
 
Självklart har det varit massvis med andra saker och upplevelser som hjälpt till att göra sommaren 2012 oförglömlig.
Jag är tacksam.
 
Kärlek

Finaste Tiger

Saknar Tiger. 

Smurfhits

Nu har jag förresten internet igen. Eftersom jag blivit sambo nu tycker jag det var extra bonus att här redan fanns internet. Plus att Erik har en apple-tv vilket betyder att jag kan lyssna på mina låtar jag har på datorn fast på tv:n istället. För tillfället är det Smurfhits "Kom lek med hunden" som ljuder. Smurfarna är barndomsminne plus box-minne.
Har för tillfället en liten dipp i träningsmotivationen så det blir inte så många pass i veckan längre. Fast med tanke på att jag flyttat förra veckan så har det varit en hel del att fixa med allting annat. Får se på vilken träningsanläggning jag hamnar på efter att mitt nuvarande kort gått ut i oktober. 
 
Kärlek

Fredagsmys

Idag är det fredag vilket betyder fredagsmys! Min käre sambo kommer hem någon gång vid sjutiden och så tänkte jag överraska med oxfilé med getost & vinsås, serveras med hasselbackspotatis och baconlindade haricorts verts. Oerhört gott hoppas jag!
 
Idag på jobbet fick en kollega beskriva mig med tre ord. Hon valde: energiknippe, färgstark och glädjespridare. Alltid kul att få veta hur andra uppfattar en!
 
Kärlek

Sambo

Numera kan jag titulera mig sambo. Officiellt flyttar jag inte förrän månadsskiftet men alla saker är redan på plats och mitt namn står på postfacket. Det är mycket roligare att gå till jobbet om morgnarna för man vet att man kommer komma hem och träffa den mest fantastiska personen i ens liv när arbetsdagen är slut. Ikväll ska vi tvätta tillsammans första gången. Jag tror det är första gången som jag ser fram emot att tvätta!

Kärlek


Hösten

Idag är det torsdag och det är inte vilken torsdag som helst. Dels är det tre månader sedan jag och Erik blev tillsammans (grattis till oss) och ikväll är det after work som gäller. En rolig torsdag helt enkelt! Sen är torsdagar alltid kul eftersom det nästan är fredag och fredagar vet ju alla är den bästa dagen på hela veckan (en av dom i alla fall).

I övrigt så har jag massa roligt och spännande att se fram emot i höst. Jag ska (äntligen) flytta ut ur min lilla studentlägenhet, helgerna är bokade med inflyttningsfest, grillning hos min solskens-Sandy och annat skoj. Dessutom fyller jag ju år och då måste man ha tårtkalas!

Hösten 2012 kommer bli kanon!

Kärlek


RSS 2.0