Solat

Idag har jag och Tiger solat, jag fick riktigt fin färg faktiskt. Nu slappar vi i soffan båda två, lika trötta och keliga både han och jag. På fredag åker jag till Tyskland. Kanske borde börja packa så man får med sig allt.. Men ikväll blir det lite vin och fortsatt mys med älskade Tiger. Kärlek helt enkelt.

Kvällsmat

Kvällens mat består av räksallad med ägg. Mums!

Dagens fynd

Här kommer lite bilder på några av dagens fynd. Allt utom solglasögonen fyndades på second hand (toppen!), solglasögonen plus en otroligt snygg klänning inhandlades i favoritaffären Indiska.
Snygga solbrillor.

Fin plåtburk för 5 kronor!

Två te-burkar för en billig peng. Jag har nog en liten svaghet för plåtburkar...

Fina ljuslyktor, båda för 5 kronor! Helt galet billigt och otroligt snyggt.

Blommor och inredning

Plockade lite syrener imorse och det doftar så gott!

Plastblomma i en fin glasflaska (ja, jag har sagt att jag aldrig ska ha plastblommor. Men det är en snittblomma och ingen krukväxt, så jag anser att det är okej. I övrigt är jag emot plastblommor).

En annan plastblomma i en annan fin glasflaska.

Har fixat lite med mina armband, så nu hänger dom på väggen istället för att ligga ihoptrasslade i en hög.

Mycket tjusigt.

Myspys!

Myspys med världens finaste Tiger. Tog med mig honom hem från husvagnen idag och tänker behålla honom några dagar. Det är kärlek att ha honom bredvid sig i soffan!

Johnny Depp

Igår var jag och såg den fjärde pirates-filmen med Linda. Och oj vad snygg Johnny Depp är! Jag slutar aldrig förvånas över den mannens utseende. He is hot! Om jag fick välja en man att tillbringa en dag tillsammans med så skulle det vara honom. Åter till filmen. Den var bra faktiskt, jag tycker den var bättre än dom tidigare. Till er som inte sett den än; sitt kvar efter eftertexterna så får ni se en ganska rolig slutscen som alla missade när vi såg den igår. Kanonbra!

Om ungefär en timme ska jag ta mig ut till husvagnen och hälsa på familjen. Det är ju mors dag så hon ska få sin lilla goodie bag som jag plockat ihop åt henne.
Så skönt att inte ha mer planerat än såhär på en dag.
Vad gör du idag?

Ljuva fredag

Då var det fredag! Jag har varit på gymmet och ska strax iväg till skolan för att knyta kontakter inför framtiden typ. Sen bär det av mot bästa Lagerhaus igen för jobb några timmar. Efter jobbet ska Hanna komma hit och äta lite och sen drar vi på fest med Frida. Hoppas vädret är fint eftersom vi ska vara ute på festen.
Oavsett så kommer det bli en fantastisk fredag, det känner jag på mig.
Ha en ljuvlig fredag!

Lycka

"Du låter lika vacker som du är." Det fick jag precis höra av en vän som ringde mig. Så glad jag blev! Ett litet samtal på 7 minuter lyfte hela min vecka, ja nästan hela min månad faktiskt. Det enda jag önskar är att han vore närmre så vi kunde umgåtts mer. Kärlek till dig R!

Kväll och konsert-reklam

Då var det kvällen. Idag gick bra, hade roligt på mina jobb och mycket att göra. Det bästa var filmmys med Gyltene och en riktigt smarrig blåbärs-paj (sån där som man bara klipper i hörnen och häller ut i en form och vips, färdigt!). Nu tänkte jag lägga mig i sängen eftersom jag satt och gäspade ikapp med Gyltene. Imorgon blir det träning och sen jobb på högskolan och därefter jobb på Lagerhaus. Känns som om dagarna flyter på med jobb och träning som om ingen skola funnits. Skönt, men också lite läskigt.

Tänkte förresten göra lite pr; alla som är i eller omkring Halmstad den sjätte juni (alltså nationaldagen som man bör fira då vi bor i ett fantastiskt land!) tycker jag ska ta sig ut till galgberget, Hallandsgården, på förmiddagen och lyssna på Hemvärnets Musikkår som ska spela. Så om ni vill se mig (och några andra förstås) i otroligt stilig uniform, och höra väldigt tjusig musik, så ta er dit! It's gonne be awesome!

Trött

Är trött på folk som ställer in. Jag försöker dra ihop saker och planera lite roliga kvällar med folk för att ha något kul att se fram emot. Men hur kul är det när man samma dag får veta att det inte går. Alltid. Så nu struntar jag i det. Jag tänker ha kul med dom som vill ha kul med mig. Som Gyltene. Hon är guld värd.

Mat

Grönsaker +

köttfärs med lök =

smaskig köttfärs!

Med ännu lite mer grönsaker blir det såhär smarrigt!

Movies

Mina Johnny Depp-filmer som bara ligger och viskar mitt namn. Snart, snart!

Full rulle

Idag är min första skolfria dag. Och den har jag haft fullt upp på! Har tvättat, handlat, varit ärende på stan, varit ärende på skolan, lånat massa böcker på biblioteken och mitt i allt hade jag en lunch på stan. Jag tycker om att göra alla mina ärende samtidigt för då blir jag av med det. Jag kan bli stressad bara av att veta att jag behöver gå till Willys för att handla något som är på extrapris. Jag tycker inte om att ha saker hängandes över mig, men jag försöker arbeta bort den stressen lite. Man behöver ju inte stressa mer än nödvändigt anser jag.
Köpte för övrigt presenter till mammas goodie-bag som hon ska få på söndag, då är det ju mors dag. Jag tror, och hoppas, att hon kommer bli glad. Min mamma är bara värd det finaste, och det finaste kommer hon få!

Ska städa och fixa lite här hemma nu. Har lite idéer och tankar om hur jag vill ha det och tänkte försöka förverkliga några av dom. Sen måste jag laga mat innan orkestern dessutom. Det ser ut att bli regn lagom till det är dags att cykla. Jippie!

SOMMARLOV!

Nu har jag sommarlov. Eller ja, nästan. Jag är i alla fall ledig från skolan. Dock gick inte dagens tenta så strålande, så det blir nog en omtenta i augusti. Men den dagen, den sorgen!
Nu ska jag ta bussen ut till mamma i Skalman och umgås någon timme. Sen ska jag ut till Lotta och grilla med fina tjejerna! En underbar start på sommaren helt enkelt.
Bjuder på en bild på mig och Lillebror när vi åkte till Gran Canaria för några år sen.

Uttråkad

Sitter hos föräldrarna (huset är tomt tyvärr) och funderar på vad jag ska hitta på. På tv:n går det ingenting bra, på datorn finns inget eller ingen kul, och alternativet är att plugga men det har jag noll lust till! Så det får väl bli att försöka fördriva tiden tills det är läggdags. Har inte ens orkat fixa någon mat, utan äter godis. Ja, så slapp och onyttig får man faktiskt vara ibland!!

Vill!

Vill bli ljushårig igen! Otur att jag färgade håret mörkt för inte så länge sen. Kanske efter sommaren...

Vinter

Hittade en bild från i vintras. Känns som det var evigheter sen all snö var här. Tänk så lätt man vänjer sig vid sol, grönt och fågelkvitter.

Helg snart

Idag har varit en fin dag. Har pluggat lite, tränat, pluggat lite till och därefter åkte jag och Gyltene till stan. Jag fick köpt två megafina blommor som jag fixat ganska så snyggt i lägenheten och sen åt vi italiensk glass som inte alls satt fel! Efter det pluggade jag lite till (jag tar det i små doser, det känns bättre då) och för tillfället har jag lite ladda-ny-energi-paus.
Ska till Gyltene och käka kebabtallrik om en stund, sen ska vi åka tåg tillsammans. Jag ska till Varberg för att bo i föräldrarnas hus ensam eftersom jag har en hel Gekås-helg att se fram emot.
Det är så trist på Gekås nu när jag är på Lagerhaus oftare, för jag trivs mer på Lagerhaus när det gäller arbetsuppgifter. Men jag har denna helgen plus en till, sen är det Lagerhaus för hela slanten (and it's gonna be awesome!).
Och på tal om awesome så kommer nästa vecka bli fantastisk, förmodligen den bästa hittills i år. Ska umgås med massa fina vänner och det kommer bli så mycket kärlek så det är alldeles ljuvligt.

Bra igen

Saker och ting börjar ordna upp sig. Känner mig inte lika stressad när jag vet att det är slut på måndag, när man ser mållinjen. Så skönt det ska bli att slippa studera för ett tag. Jag kanske till och med hinner börja längta efter skolan igen, haha.
Tentan på måndag får gå som den går. Jag har pluggat (även om jag hade kunnat plugga mycket mer) men just nu orkar jag inte mer. Tar hellre en omtenta efter sommaren i så fall, då har jag gott om tid att lära mig det i lugn och ro.
Nu ska jag njuta av lite vin och choklad. Livet måste innehålla njutningar också, inte bara massa dieter och måsten och krav. Om jag har tur får jag sällskap av min fina ikväll också, det är mycket bättre att vakna med någon bredvid än att vakna ensam.

Lite kärlek

Efter lite kärlek så känns allting mycket bättre. Tack finaste Gyltene.
Imorgon väntar ännu några timmar på Lagerhaus, älskar mitt jobb där! Efter jobbet ska jag träna med Gyltene, vi ska testa step vilket kan bli spännande. Och självklart ska jag plugga all övrig tid som blir över.
Nu blir det snart sängen (som jag längtat efter hela dagen)!

Dagens middag

Baguette med kycklingröra och massa grönsaker. Fräscht och så gott!

Godmorgon

Har sovit dåligt, är irriterad och förbannad på min granne (funderar på om man ska knacka på och prata med henne eller skriva en lapp och lägga i hennes brevlåda) och ska strax iväg och träna. Idag är ännu en fullproppad dag då jag ser fram emot att få lägga mig i sängen igen. Tänkte ta ett besök till kyrkan också, det behövs!

Fortfarande på samma låga nivå...

Trodde att det skulle vända idag. Efter en hel dag med tenta-pluggande i skolan kändes det lite bättre. Sen förstördes allting på musikkåren ikväll. Vi fick så mycket skäll och jag tappade lusten fullständigt. Jag har inte tid att lära mig alla marscherna utantill! Jag har inte tid att sitta och putsa kängor och damaskrar i flera timmar varje kväll! Jag har inte tid att sy på massa märken hit och dit!
Jag önskar att jag hade tid, men just nu hinner jag inte. För tillfället känner jag mig inte alls peppad för jobb och träning och plugg resten av veckan. Vill bara ta med mig en vin-flaska och massa choklad och krypa ner i sängen. Vill umgås med vänner och få massa kärlek och sällskapa med min familj. Saknar min familj. Har inte träffat dom på flera veckor och det gör ont.

Men om jag ska försöka avsluta lite positivt även ikväll så är det snart sommar. På måndag så är skolan slut och strax därefter är det inget jobb på Gekås kvar heller. Så då får jag mer tid.
Och, jag har fortfarande finaste vännerna.

Shut down

Känner mig alldeles inte på topp just nu. Har precis kommit hem från boxningen, där slogs jag så jag fick tårar i ögonen. Trots detta fick jag inte ut all frustration, ångest och stress jag känner.
Just nu har jag panik över att jag inte hinner träna mer än 3 gånger per vecka, att jag borde öva på flöjten minst varannan dag men knappt hinner en gång i veckan, att jag inte hinner plugga ens i närheten av så mycket jag borde och vill och dessutom har jag tenta på måndag och jag jobbar onsdag, torsdag, lördag och söndag plus att det är konsert på fredag.
Jag hinner inte, jag orkar inte och jag har ingen lust! Vill sitta i lugn och ro och bara plugga, men folk förväntar sig att jag ska ställa upp, att jag ska vara där och vara glad och vara på topp. Men just nu känner jag mig inte stark. Jag önskar att jag kunde vara stark hela tiden, att jag alltid hade energi och ett leende att ge. Jag orkar inte ens laga mat men jag måste för annars har jag ingen matlåda till imorgon. Jag känner inte ens hunger, bara matthet. Ge mig kraft, snälla!

Tack gode Gud för finaste Linda som alltid finns där. Du är guld värd och den bästa jag har. Tack för att du stått och står ut med mig hela tiden.

Vilken tur!

Jag har två riktiga favorit-affärer och det är Indiska och Lagerhaus. Jag har alltid drömt om att få jobba på något av dom ställena, så tänka sig att jag nu faktiskt gör det!
Lagerhaus är en av de roligaste affärerna med massa härliga prylar. Och jag trivs som fisken i vattnet. Älskar att få lite mer frihet (än vad man hade på gekås) och få använda fantasin för att få ihop alla grejer på ett snyggt sätt. Och att det sen jobbar väldigt fina människor där dessutom, det är den bästa bonusen utav alla! Jag är lyckligt lottad helt enkelt.

Mitt livs kärlek






Dipp och glass

Råkade spilla lite dipp på min matta; min lösning var att gnugga med foten tills det försvann. Haha, kanske inte så smart. Har suttit och ätit massa morötter och dipp men plötsligt kom jag på att jag har glass i frysen och då blev jag ganska sugen på det. Lite jobbigt att äta en sak men vara sugen på något helt annat.

Kär

Dagens träning gick som smort! Vet inte om det är positivt eller negativt, men svettig blev jag och det är alltid ett gott tecken. Tror jag ska ta mig en promenad bort till Willys och se om där finns något att handla. Kan man bli kär i en butik? I så fall tror jag att jag har blivit det.
P.S. Jag är inte så tokig trots allt. Du är ganska tjusig du med.

Oh la la!

Vet inte varför jag valde den rubriken, det var bara det första som dök upp i huvudet (eller fingrarna kanske, för ibland känns det som om fingrarna hinner skriva innan jag ens tänkt). Idag har vi blivit färdiga med sista uppgiften i den ena kursen vilket känns skönt! Dessutom fick vi tillbaka uppgift 1 (av 5) och den hade vi nästan fått högsta betyg på. Nu får vi bara hoppas att det blir lika bra betyg på dom andra 4 uppgifterna, och att jag klarar tentan i miljökemi. Då blir jag lycklig och sommaren kommer bli lite bättre.
Ska snart iväg och träna, utomhusträning faktiskt. Spännande värre!

Kärlek

Kan inte nog poängtera hur underbara mina kollegor och vänner är. Utan er vore mitt liv ganska trist, så tack för att ni väljer just mig!
För tillfället sitter jag och njuter av en cider (lite vardagslyx får man unna sig ibland) och försöker hitta något bra på tv. Blir nog sängen tidigt ikväll.
Imorgon blir det skola med ännu fler fina människor och utomhus-träning.
Loving my life!

Underbara

Jag har tre arbetsplatser. Det fantastiska är att på alla tre finns de mest underbara, härliga och fina människorna jag vet. Underbara kollegor helt enkelt!

Jobb jobb

Då har man varit uppe med tuppen och tränat. Nu tänkte jag sätta mig och gå igenom en övningstenta innan jag ska till stan för att jobba. Ikväll blir det jobb på biblioteket också. Ibland undrar jag om jag jobbar mer än jag pluggar.

Stress

Stressen är tillbaka vilket resulterar i att jag mest struntar i allt. Orkar inte, vill inte, kan inte.
Men imorgon är det jobb på Lagerhaus, det är roligt. Och när man jobbar är det okej att förtränga att man egentligen borde tenta-plugga.

Mat!

Kassler med majs, lök, paprika och svamp.

Tillsammans med ris, sås och lite ost blev det en riktigt god gratäng!

Och såhär smaskig sallad blev det till. Mums!

Flöjten min

Vilken fantastisk tisdag! Imorse kändes den inte riktigt lika fantastisk men nu har det ordnat upp sig. Kanske för att jag spelat på min älskade flöjt i över en timme. Flöjten är ett bra sätt att få utlopp för vissa känslor, så efteråt känner jag mig alltid glad och har en liten inre frid nästan.
Har packat militär-väskan inför kvällen. Ikväll är det nämligen en liten inspektion av musikkåren så vi ska vara propert klädda och ha allting i ordning. Just därför tänkte jag cykla dit extra tidigt för att fixa i ordning det lilla jag inte har i ordning. Innan dess, alltså typ nu, tänkte jag laga mat.
Vad gör ni denna tisdag?

Sängen

Strax blir det sängen för mig. Imorgon väntar en dag i skolan och en kväll med orkestern. Däremellan tänkte jag öva ännu mer på Under blågul fana (undra hur många gånger jag nämnt den i bloggen) som snart sitter!
Tror jag får hoppa över träningen och satsa på att hinna med lite plugg istället. Hinner träna fyra gånger denna veckan, det får räcka. Vad skönt det ska bli om två veckor när sista tentan är gjord och jag har mer tid för sånt kul som träning. Då kanske jag till och med ger mig ut och springer (hör och häpna)!
Förresten så söker jag kaffe-sällskap eftersom det är så tråkigt att dricka kaffe ensam. Någon sökande?

Favvo-skor

Mina nya skor som jag är fullständigt förälskad i! Extra snyggt blir det ju med målade naglar.

Orättvist

Det är orättvist. Jag är snygg i nästan alla hårfärger! Tänk om man bara hade varit snygg i en färg, då hade man ju bara kunnat ha den. Men nej, jag ska passa i både rött, ljusbrunt, mörkbrunt och svart. Hur ska man kunna välja då? För tillfället har jag lämnat det röda och är brunett, något jag gillar skarpt. Tycker jag ser mer ut som en mörk skönhet nu, haha!

Förresten så älskar jag nya Willys. Idag köpte jag två ryggbiffs-bitar för 30 (!) kronor, tre knippen rädisor för 8 (!) kronor och trepack magnum-glassar för 5 (!) kronor! Snacka om att fynda. Jag älskar mat och jag blir lycklig när den dessutom är fräsch och billig. Nackdelen är att jag kan köpa på mig för mycket då. Som en food-shopoholic.

En annan rolig sak är att jag nu tänkte öva på Under blågul fana (igen). Så om någon i Halmstad-trakten hör något som är ganska skrikigt (ungefär som om man slår ihjäl en hel kennel) så är det bara jag.

Kaka

Kladdkaka med smak av Caribbean (Marabou's nya smak med kokos och banan).

Planerings-freak

Jag erkänner härmed att jag är ett planerings-freak. För tillfället har jag hela maj planerad in i minsta detalj (förutom tvättid) och sen har jag planerat in allt jag kan i juni-juli när det gäller jobb, orkestern och annat viktigt som händer. Men nu börjar jag få lite panik eftersom min kalender tar slut i juli. Hur ska jag kunna skriva in saker som händer i augusti och september när mitt liv slutar då? Måste få tag på en n y kalender som gäller för nästa läsår, och det snarast!
Jag tycker om att veta vad som händer och när det händer, då vet man ju exakt vad man har för roligt att se fram emot!

Stilig kvinna

Såhär stilig har jag varit idag (och väldigt varm dessutom eftersom vi hade detta på oss ute i solen). Men en bra söndag har det varit trots allt.

Kassan

Då var det lördag och jag sitter här i min soffa med en filt och myser med min dator. Min fina är sjuk och sover hos sig inatt. Dessutom ska jag upp och åka hela vägen till Ullared imorgon för att sitta i kassan och tjäna lite pengar. Ser inte fram emot att sitta i kassan främst för att jag inte tycker om själva arbetet där och alla ljud.
Dessutom är det ganska osocialt eftersom man sitter där ensam. Visst kommer det kunder och man ska vara social med dom, men det är inte alls samma sak som att gå runt i butiken och städa och fylla på jackor tillsammans med fina kollegor. Men det är bara att göra det bästa av situationen och göra allt jag kan för att vara positiv och extra glad.
Efter jobbet ska Linda följa med mig till Halmstad så ska vi äta och mysa lite. Det är nog helgens bästa!

Galenskap!

Såhär ser min värsta mardröm för tillfället ut. Det är den enda marschen som jag ännu inte kan. Eller jag kan den, bara inte tillräckligt snabbt (eftersom den går förbannat snabbt och det är höga toner och jobbigt). Jag avskyr att spela den!
Jag erkänner att den är ett mästerverk när man lyssnar på den. Och jag tänker ta mig tusan klara av den dubbelt så snabbt som jag kan nu. Jag har en månad på mig, sen ska den sitta. Och då ska den låta så bra att det genererar rysningar i kroppen!

Ingen ork

Just nu har jag ingen ork alls. Har varit i skolan och arbetat med en uppgift som är ganska krävande, tror det var det som tog musten ur mig. Tror jag borde äta något, men orkar inte fixa mat. Sen behöver jag öva på flöjten lite, men det är ganska energi-krävande. Dessutom borde jag plugga lite grann och sen tänkte jag träna dessutom. Och vad jag ska äta och hitta på ikväll, det orkar jag inte ens tänka på!
Det positiva är att det är sol ute och snart är denna terminen slut.

Bananer

Jag förstår inte riktigt Chiquita's reklam; den med kvinnan som tränar och någon kille på löpbandet glor på henne av någon anledning. Dom säger att inte alla bananer blir Chiquita-bananer, att bara 1 av 8 blir det. Vad händer med dom andra 7 bananerna tänker jag?
Mina tankar går till dessa stackars bananer.

Vunnit

Förresten så har jag vunnit en tävling på www.flatebo.se vilket gjorde mig väldigt glad. Så nu ska jag bara välja ut en fin wall art utav alla härliga som finns. Kika in på sidan vettja, det finns massa roliga och fyndiga prylar.

Full rulle

Idag har det varit full rulle. Har varit igång sen 7.30 imorse, och kom hem för en halvtimme sedan. Det har varit en del roliga saker såklart, men lite jobbigt att inte hinna andas och landa lite hemma. Blev ingen kvällsmat heller, så försöker kompensera med massa smoothie just nu. Kvällens smoothie blev inte sådär riktigt jättegod som jag kan, men den blev god så jag kan stå ut med den.
Resten av kvällen tänker jag titta på tv och dricka min smoothie. Ha det så bra.

Kvällen

Då var det snart dags för sängen. Dagen gick fort.
Fick faktiskt övat på flöjten tidigare idag, så nu sitter nästan hela Under blågul fana (förutom en liten del som är den svåraste men det kommer).
Jobbade på bibblan ikväll också, tillsammans med finaste Sawsen. Det var vår sista tid ihop innan sommaren vilket är lite sorgligt. Det får bli fika och mys på fritiden framöver helt enkelt!

Imorgon ska jag jobba, sen ha föreläsning och därefter börja arbeta med sista skoluppgiften och direkt efter det ska jag jobba igen och sen kommer det vara kväll (igen) och snart helg. Vet inte riktigt om jag längtar till helgen, den är fullbokad med jobb och marschövning och annat. Hinner kanske till kyrkan på söndag vilket hade varit kanoners.
Nu ska jag sova, godnatt!

Kängor

Före

Efter
Tänk vad lite skokräm, en skoborste och ett par nylonstrumpor kan göra!

Hagel och leende

Då var dagen snart färdig. Idag har jag hunnit med en massa!
Hade till och med ett blött litet äventyr när jag skulle cykla till orkestern. Det började nämligen regna och hagla precis när jag hade satt mig på cykeln. Och cykelturen som brukar ta 20-25 minuter dit tog ungefär 15 minuter.
Mina muskler skrek av smärta och mina kläder var så blöta att till och med mina underkläder var drabbade!
Men jag trampade på och log stort fastän haglet slog i mitt ansikte och trots att mina byxor till slut var flera kilo tunga.
Ibland gör det ingenting om man får en motgång mitt framför en, det går att ta sig igenom. Och om man ler under tiden känns det bättre, det fick jag bevisat ikväll.

Och det blev väldigt filosofiskt nu när jag läser igenom vad jag skrivit. Ibland är jag vettig utan att ens veta att jag är det. Typ.
Har insett att jag måste lära mig Under blågul fana ännu bättre, får nog ta en ordentlig titt på den imorgon och resten av dagarna tills den sitter. Nu blir det lite juice och sen sova!

Willys

Tänkte strax lägga mig. Imorgon är det skola hela dagen och på kvällen repetition med musikkåren. Men innan skolan börjar ska jag gå till Willys och handla. Jag älskar att Willys har öppnat så nära mig. Livet är bra fantastiskt ibland.

Kvällsmat

Dagens kvällsmat består av en stor sallad, champinjoner och en cider. Det är inte måndag varje dag!

Grillning

Vi grillade igår och då får man passa på att även grilla marschmallows. Tyvärr blev dom mer grå än gyllene eftersom vi hade lite mycket tändvätska (eld) och för lite glöd.

Träning

Har nyss kommit hem från dagens boxnings-pass. Eftersom jag inte hade någon att boxas med fick jag boxas med en kille som var där. Han var ganska lång och stark och dessutom väldigt trevlig. Det var ganska galet jobbigt bara att hålla mitsarna när han skulle slå, och både han och instruktören frågade med jämna mellanrum om allt gick bra.
Visst var det väldigt snällt av dom, men jag blir lite irriterad eftersom jag vill inte vara svagare bara för att jag är tjej.
Jag försökte ta i för allt vad jag var värd, och det var tufft och mina ben kändes som bly vissa övningar och jag kommer förmodligen ha stora blåmärken över låren imorgon efter hans sparkar (trots mits som skydd). Men det var det värt, för jag tog i för kung och fosterland!

Så på en timme har jag passerat hela känslo-skalan; från glad och energisk, till förbannad och irriterad, till frustrerad och besviken, och slutligen nöjd och lycklig. För jag klarade av det.
Jag klarade av att boxas med en kille och dessutom ge honom motstånd. Efteråt sa han att jag gav minst lika mycket motstånd som vissa killar han boxats med och att han nästan blev kräkfärdig. Det var väldigt snällt sagt av honom.

Mitt mål under 2011 är att bli dubbelt så stark så jag inte bara kan ge honom motstånd, utan komma upp på hans nivå.

Måndag

Idag blir det en heldag i skolan och träning på kvällen. Vet inte riktigt ifall jag ser fram emot dagen, men just därför bestämmer jag att det kommer bli en kanon-dag.

Kväll

Har precis kommit hem från Gyltene. Vi var några som grillade och tittade på tv efteråt. Det var mysigt och gott. Nu sitter jag här i min soffa och ensamheten kommer smygande. Har en stor kopp chai-te att umgås med som tur är. Och Gud är ju alltid med mig. Men ibland önskar jag att det fanns någon mer, någon som förstod mig.

Veckoslut

Veckoslutet är här. Veckan som gått har varit helt underbar, mest för att jag knappt pluggat alls. Har ganska rejält dåligt samvete över det, men försöker döva det genom att tänka på hur bra jag har haft det och hur mycket jag behövde en paus. Det jag minns av veckan är sol, familj, vänner, bio, god mat och än en gång underbara vänner! Så jag tycker inte veckan är bortkastad bara för att jag inte pluggat. Har gjort vettiga saker som träning och jobb faktiskt.

Imorse var jag i kyrkan. Jag trivs där. Det var skönt att få lovsjunga lite och släppa loss alla tankar och känslor. Jag har så många människor och saker jag vill be om/för så jag blir nästan gråtfärdig om jag missar någon. Vill att alla mina nära och kära ska ha det så bra det bara går. Allra helst vill jag att alla ska ha det så bra det bara går. Men det är svårt, för det går inte att bry sig om alla på hela jorden. Det blir för mycket, för till slut bryter man ihop av stress.
Därför är det så bra att Gud finns, att Han kan bry sig om allihop. För det är precis vad Han gör.
Även om du inte tror på Gud, tror Gud på dig.
Det är sanning och det är ljuvligt. Alla är vi älskade och värdefulla och Guds nåd fyller mig med så mycket kärlek att jag vill omfamna världen.

RSS 2.0