Veckoslut

Veckoslutet är här. Veckan som gått har varit helt underbar, mest för att jag knappt pluggat alls. Har ganska rejält dåligt samvete över det, men försöker döva det genom att tänka på hur bra jag har haft det och hur mycket jag behövde en paus. Det jag minns av veckan är sol, familj, vänner, bio, god mat och än en gång underbara vänner! Så jag tycker inte veckan är bortkastad bara för att jag inte pluggat. Har gjort vettiga saker som träning och jobb faktiskt.

Imorse var jag i kyrkan. Jag trivs där. Det var skönt att få lovsjunga lite och släppa loss alla tankar och känslor. Jag har så många människor och saker jag vill be om/för så jag blir nästan gråtfärdig om jag missar någon. Vill att alla mina nära och kära ska ha det så bra det bara går. Allra helst vill jag att alla ska ha det så bra det bara går. Men det är svårt, för det går inte att bry sig om alla på hela jorden. Det blir för mycket, för till slut bryter man ihop av stress.
Därför är det så bra att Gud finns, att Han kan bry sig om allihop. För det är precis vad Han gör.
Även om du inte tror på Gud, tror Gud på dig.
Det är sanning och det är ljuvligt. Alla är vi älskade och värdefulla och Guds nåd fyller mig med så mycket kärlek att jag vill omfamna världen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0