Hagel och leende

Då var dagen snart färdig. Idag har jag hunnit med en massa!
Hade till och med ett blött litet äventyr när jag skulle cykla till orkestern. Det började nämligen regna och hagla precis när jag hade satt mig på cykeln. Och cykelturen som brukar ta 20-25 minuter dit tog ungefär 15 minuter.
Mina muskler skrek av smärta och mina kläder var så blöta att till och med mina underkläder var drabbade!
Men jag trampade på och log stort fastän haglet slog i mitt ansikte och trots att mina byxor till slut var flera kilo tunga.
Ibland gör det ingenting om man får en motgång mitt framför en, det går att ta sig igenom. Och om man ler under tiden känns det bättre, det fick jag bevisat ikväll.

Och det blev väldigt filosofiskt nu när jag läser igenom vad jag skrivit. Ibland är jag vettig utan att ens veta att jag är det. Typ.
Har insett att jag måste lära mig Under blågul fana ännu bättre, får nog ta en ordentlig titt på den imorgon och resten av dagarna tills den sitter. Nu blir det lite juice och sen sova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0