Busväder

Ute är det riktigt busväder. Mörkt och regnigt och kallt. På ett sätt tycker jag det är himla mysigt, om man är inomhus. Jag hade gärna suttit i soffan hela kvällen och druckit te och tittat på film, men tyvärr går det inte ikväll. Tanken just nu var att jag skulle träna på flöjten, men noterna var så krångliga och det är så höga toner och svåra tonarter (varför? varför?) så jag orkade mig inte ens igenom Under blågul fana som jag egentligen tycker om. Men med fyra b-förtecken så säger jag nej tack!

Om en halvtimme börjar mitt kvällspass på biblioteket. Det ska bli roligt, dels för att det är ett lugnt och trivsamt jobb men också för att jag såg tidigare idag att en rolig kollega jobbar kväll med mig. Kanoners!
Tror inte jag orkar göra så värst mycket efter arbetspasset, blir kanske en macka och några sidor i någon av alla böckerna jag har att plugga. Nu ska jag försöka andas djupt och lugna min oroliga, stressade mage innan jag måste iväg i det härliga regnet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0