Noter

Klockan är halv tolv men det känns som senare. Jag gick upp tidigt imorse för att träna innan dagens föreläsning så jag har ändå hunnit med en del. Nu är tanken egentligen att jag ska plugga, men jag vet inte på vad. Kanske ska läsa något kapitel i en av böckerna och sen öva lite på flöjten.

Här nedan ser ni ett exempel på två låtar vi spelar i musikkåren. Den översta är rolig men det är en svår tonart och dessutom går tonerna så högt upp att det nästan gör ont i hjärtat bara att tänka på det.
Den nedre är lite enklare men som ni ser är den handskriven vilket gör att det på vissa ställen är svårt att se vad för ton det ska vara, vilket gör det hela mycket svårare. Det finns dessutom noter som ser ännu värre ut, nästintill omöjliga att läsa. Då gör det ont i ögonen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0