Bok

Igår kväll bestämde jag mig för att inte plugga och istället börja läsa en bok, Mina hemligheter av Sophie Kinsella. Oj så rolig den var!! Jag sträckläste den på fyra timmar och när den var slut saknade jag den lite.
Alla hennes böcker är riktigt roliga och jag blev inte besviken på denna heller. Och självklart finns det även kärlek med i bilden.

Jag älskar att läsa, fullkomligen älskar det. Att få förlora mig i en annan värld, leva någon annans liv, träffa nya människor. Ja, jag vet att dom kanske inte finns på riktigt, men för mig blir det som att träffa nya människor. En bra författare skriver så att det känns som att det är ens egna vän och den där snygge killen som är sådär gullig och mysig känns som min förälskelse.

Jag vill ha kärlek så som den skrivs i böcker. Men det är precis som med filmer, det går inte. Men man kanske kan försöka få en del av det, som t.ex. passionen, pirret och romantiken.
När en bra bok är slut vill jag genast läsa mer. Även om slutet är ett ordentligt slut så vill jag att författaren ska skriva mer, mer och ännu mer. Jag vill aldrig att det ska ta slut. Men det gör det ju.
Det tar tid att skriva en bra bok. Jag önskar att jag kunde skriva så som t.ex. Sophie Kinsella eller Marian Keyes. Dom skriver så roligt men samtidigt känslosamt och inlevelsefullt. Tur att man i alla fall kan få njuta av att läsa deras böcker.

Har ni bra boktips så tipsa gärna!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag har aldrig läst någon bok av Sophie Kinsella, men Marian Keyes är ju fullkomligt gudomlig! Hennes böcker är som terapi för själen. Humor blandat med så mycket känslor. I love it!

2011-01-06 @ 12:34:22
URL: http://detelja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0