En arg lapp

Oj vilken dag! Jag och Gyltene gick hela vägen till stadsbiblioteket där vi satt och pluggade. Jag hittade även fyra böcker som jag kände att jag gärna ville låna, så nu ligger dom på köksbordet och lockar mycket mer än kemin. Sen gick vi hela vägen hem och därefter gjorde vi kebabtallrik som satt riktigt fint. Nu sitter jag i soffan och tänkte kolla igenom lite gamla tentor på internet, om mitt internet nu vill fungera.

Jag har en liten diskussion med någon eller några i trapphuset också.
Det finns en hund som skäller ganska mycket och någon hade satt upp en lapp där det stod "Få hundjäveln att sluta skälla för helvete. Annars bränner jag ner hela stället". Och då skrev jag till "Lite vänlighet har väl aldrig skadat?" och strök över svordomarna för jag tyckte det var onödigt att skriva så som den personen skrivit.
Och nu idag hade någon svarat med följande: "Damp. Är du för feg för att våga hacka på och säga ifrån" och någon annan hade skrivit "Den stora fula hunden ska döööö". Och jag beslutade mig för att skriva "Gud älskar alla" och målade ett litet hjärta.

Jag förstår att det är jobbigt med hunden som skäller hela tiden, men då kan man väl prata med ägaren? Alternativt ringa hyresföreningen och be dom prata med henne. Jag tycker det är otroligt omoget att sätta upp lapp om att man ska bränna ner huset och skriva massa andra dumheter. Ta tag i problemet som vuxna människor och prata med den som är ansvarig. Det är inte precis hundens fel att den skäller, den har någon anledning till det, och om ägaren inte tar itu med det så borde hunden flytta. Det är vad jag tycker. Men ge dom en ärlig chans.
Eller har jag helt fel? Borde jag också hålla med i svordomarna??

Kommentarer
Postat av: Johanna

Taskigt att kalla hunden ful och att den ska dö :,( Det är ju inte dens fel.

2011-01-05 @ 17:29:21
URL: http://johannatorbjornsson.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0