Seg dag

Okej jag erkänner, idag är jag inte effektiv. Orkar inte plugga mer biokemi. Dels för att det inte är roligt och dels för att det känns meningslöst eftersom jag ändå inte lär mig något och absolut inte vet vad jag kommer ha nytta av och inte. Så istället sitter jag och läser en bok av Marian Keyes och har lite dåligt samvete emellanåt. Ska iväg och träna om en stund, det blir dagens kraftansträngning.
Jag funderar på hur jag ska lyckas få ihop min tid. Visst ser schemat för skolan ganska så slappt och härligt ut. Men sen får man lägga till några timmar varje dag som ska gå till eget pluggande. Dessutom finns en liten lista på annat jag vill göra;
  1. Träna - gärna 4-5 pass i veckan.
  2. Spela i en orkester - tid går åt till repetitioner, öva hemma plus konserter.
  3. Gå till kyrkan - ganska regelbundet.
  4. Jobba - både på biblioteket och Lagerhaus.
  5. Umgås med vänner och familjen.
  6. Egentid?
Tror det blir svårt att få ihop allt. Vissa grejer har jag inte kunnat prioritera på ett tag, det är kyrkan och orkestern som strukits hittills. Och träningen får alltid komma i andra hand. Ändå vill jag göra allting, vill finna tid till allt roligt och spännande och utvecklande. Men hur gör man för att få ihop det? Pusslar riktigt ordentligt kanske. Jag gillar att ha mycket att göra men ibland blir det för mycket. Tur att jag är duktig på att pussla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0