Trött

Oj vad trött jag är. Trots att jag sovit alldeles lagom mycket så känner jag hur ögonlocken drar neråt och huvudet blir tyngre och tyngre ju mer jag försöker läsa. Har i alla fall plöjt igenom alla anteckningar men därefter gav jag upp. Det känns så tungt, det är så mycket man ska lära sig så man vet inte var man ska börja. Först var jag stolt när jag insåg att jag faktiskt kom ihåg och kunde saker men sen tappade jag modet ju längre jag läste. Vad har jag för nytta av att veta vilka enzym som katalyserar citronsyracykeln och glykolysen? Det känns bara onödigt.

Tror jag ska fördriva lite tid ute på internet innan jag ska gå en runda med Tiger och därefter gå till Gyltene och förbereda middagen. Det kommer bli en mysig kväll. Synd att jag ska upp tidigt imorgon, ska på introduktionsmöte på biblioteket för mitt nya jobb. Undra om det blir roligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0