Böcker

Så var denna dagen snart över. Jobbet gick bra idag, det var roliga kunder och jag märker att jag lär mig mer och mer för varje dag vilket gör mig himla glad. Dessutom fick jag stänga butiken själv ikväll, jag tror att jag gjorde allting rätt. Annars märker jag det imorgon, när jag ska öppna. Ja, jag jobbar midsommarafton. Men det gör mig absolut ingenting. Det ska tvärtom bli väldigt kul, som alltid på Lagerhaus. Vill inte att sommaren ska vara över, vill jobba där alltid!
Ikväll håller jag på och tvättar, har precis slängt in allting i torkskåpet. Sådär lagom kul kvällsnöje, men jag roar mig med en bok i pauserna. Jag älskar böcker! Älskar att jag kan läsa böcker igen för nöjes skull. Jag skulle kunna bo i ett bibliotek. Skulle vilja åka till en storstad, typ Stockholm, och besöka ett riktigt stort bibliotek. Tänk att bara gå omkring där och plocka på sig böcker. Oj vilken dröm! Jag kanske ska flytta till Stockholm bara för att bo på biblioteket?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0