U, förbannade U

Fick U på tentan i miljökemi. Alltså underkänt. Bara smaka på ordet underkänd. Så förnedrande. Så pestsmittande. Så dåligt. Men jag såg att jag "bara" var 9 poäng ifrån godkänd, vilket innebär att jag lätt kommer omvandla ett U till åtminstone ett G.
Nu har jag dessutom hela sommaren på mig att läsa på det jag inte hann i våras. Och nästa termin tänker jag inte ha tre jobb samtidigt plus musikkåren plus skolan. Så jag har goda förhoppningar om framtiden trots det där osmakliga U:et. U kan ju faktiskt även stå för underbar, utomordentlig och utsökt. Och jag anser att alla tre stämmer mer in på mig än den riktiga innebörden.
Nu ska jag försöka sova i min 25-gradiga lägenhet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0