Löpning

Har nyss avslutat morgonens löpning tillsammans med Gyltene. 3,5 km blev det, på 24 minuter. Det gick lite trögt och var jobbigare än vanligt men vi klarade av det! Eller mest jag, för Gyltene är proffs och duktig på att springa.

Ställde mig på vågen efteråt och oj så glad jag blev! Jag har gått ner 5 kg utan att göra någon större ansträngning. Jag har mest bytt mina vanor; försökt dra ner på onyttigheter (men ändå njuta av det ibland), äta bättre och rejälare mat och sen varierat min träning. Och det har gett resultat! Ganska härligt...
Sen förra året har jag dessutom ökat med ungefär 5 % i muskelmassa, det är jag verkligen glad över! Snacka om att allt slit har gett resultat.

Idag ska jag på föreläsning, jobba (kanske köpa kaffemaskin) och sen träna styrka ikväll. En finfin torsdag med andra ord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0