Tankekraft

Tänk så starka ens tankar är. Jag bestämmer själv hur jag mår. Om jag är riktigt nere och ler eller låtsas-skrattar åt mig själv, då kommer det sluta med att jag faktiskt ler och skrattar på riktigt. Och genast försvinner lite mörka moln och man ser en skymt av en blå fin himmel. Och då får man mersmak, för plötsligt vill man se mer himmel och kanske till och med blir det så att solen kikar fram.
Så underbart att vända negativa tankar/känslor och tvinga sig själv att må bra. Man väljer själv vad man vill fokusera på så jag väljer att fokusera på skratt, kärlek och allt bra i mitt liv. Något så enkelt som en komplimang från en främling kan lyfta ens dag.
Ja, livet är allt fantastiskt.

Kärlek

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0