Att påverka någon

Ibland funderar jag kring hur man påverkar folk. Att saker jag säger, gör eller visar faktiskt kan påverka en annan person. Antingen positivt eller negativt, men jag hoppas såklart på positivt.
Speciellt när jag ser barn och tonåringar känner jag direkt att jag vill förmedla en massa till dom. Säga att allt kommer bli bra, våga vara dig själv och sprid kärlek istället för ont. Fast å andra sidan, hur mycket lyssnar man som tonåring?
Jag minns när jag var tonåring (känns som en evighet sedan) och hur allting tycktes vara ett rent helvete vissa dagar. Då hade det nog inte spelat någon roll ifall någon kommit och sagt att allting kommer bli bra. Men jag lovar, allting kommer bli bra! På det ena eller andra sättet så löser det sig.
Det blir inte alltid som man trott (det blir oftast inte alls som man trott) men det gör inget för det löser sig alltid. Och ibland blir det till och med bättre än man trott och då är livet alldeles fantastiskt!
Vet inte riktigt om jag får fram någonting vettigt här men det känns som om tankarna och känslorna är huller om buller ikväll och en del behövde bara komma ut.
Glöm inte: sprid kärlek!

Kärlek

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0