Kärleken i mitt liv

Jag vet vem som är Kärleken i mitt liv.
Han finns alltid där för mig. Han älskar mig till oändligheten trots mina misstag och brister. Han har alltid en famn redo för mig att krypa upp i när det behövs.
Det bästa är att jag kan dela allt med Honom. Han gråter med mig när jag gråter och skrattar med mig när jag skrattar. Och när jag inte orkar mer, då lyfter han mig och bär mig framåt. När jag är allra längst ner i skiten och krälar, då räcker Han mig sin hand och hjälper mig upp.
De tillfällena när jag är sprudlande glad och fnissig så står Han bredvid mig och ler. När jag dansar så dansar Han. Vad som än händer vet jag att Han alltid finns där för Han är det enda sanna i denna världen, Hans kärlek är det enda jag kan lita på. Utan Honom är jag ingenting. Så tack, käre gode Gud för att jag får kalla mig din. Jag är stolt.


Kärlek

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0