Fikarast

Sitter på jobbet och har en liten fikarast. För en gångs skull tar jag rast på eftermiddagen, annars brukar jag nöja mig med frukost och lunch. Idag är det fler kollegor på kontoret, många som har haft semester och ska påbörja allvaret idag. En del av mig längtar tillbaka till för någon vecka sedan, när det i princip bara var jag på kontoret. Då kunde man gå här i lugn och ro och göra lite vad man ville (så länge man skötte sina arbetsuppgifter såklart). Nu blir det mer ljud och stim. Men å andra sidan så var det färska frallor till frukost idag, det har jag saknat! Dessutom är fruktkorgarna fulla igen så det är nog ändå bättre att ha kollegor omkring sig än att vara helt ensam.

Nedräkningen till Högvakten har börjat. På fredag morgon (6.00 är mer natt än morgon enligt mig i och för sig) bär det iväg uppåt landet. Ska bli roligt och spännande samtidigt som jag redan längtar hem igen. Nästa vecka ska nämligen jag och Erik till Köpenhamn och ha en helg helt för oss själva. Fantastiskt!

Nu ska jag återgå till arbetet.

Kärlek!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0