Första arbetsdagen

Då har jag gjort min första hela arbetsdag som biträdande handläggare miljökonsult. Inte så tokigt faktiskt! Dock höll jag på att somna framför datorn när klockan närmade sig fyra, blev visst lite för lite sömn i natt. Å andra sidan gör det mig absolut ingenting att jag sovit för lite, det kan rent av vara trevligt ibland.
En sak jag märkt efter min första arbetsdag är att jag vant mig vid skollivet under dessa tre åren som gått.
Jag trodde det skulle bli slappt att jobba, man är där under sin arbetsdag och sen kommer man hem och kan träna, laga mat och umgås med vänner var min tanke. Men det blev inte riktigt så idag.
Var fullständigt slut när jag kom hem så jag orkade med nöd och näppe slänga ihop en tacopaj (galet god!) och sen somnade jag i soffan. Så ja, det där med träning och alla böcker jag ska läsa i sommar får nog bli någon gång när jag vant mig vid att arbeta heltid igen. Men det är en skön känsla att komma hem och veta att man är fri för kvällen och inte har skoluppgifter som ligger i bakhuvudet och pockar på uppmärksamhet, det är ovärderligt!

Kärlek

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0