Första dagen som grävare

Eller grävare och grävare kanske inte är korrekt, jag har samlat jord idag med hjälp av en grävmaskinist som grävt provgropar åt mig. Flera påsar med jord blev det. Och eftersom det är svensk sommar så regnade det konstant hela dagen. Något som inte är särskilt kul när man ska arbeta med jord (jord + vatten = gegga!) och dessutom försöker föra fältprotokoll (papper + bläck + vatten = misslyckat!). Men å andra sidan så kan det knappast bli värre. Jag har lärt mig hur man ska göra för att smidigast arbeta i ösregn och därmed kommer resten av veckan kännas som en barnlek jämfört med idag. Ska strax iväg till gymmet och ta ut lite frustration och göra kroppen riktigt matt och sen blir det middag och mys med min Dodoo. Livet är fint.
 
Kärlek!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0