Händelserik fredag

Idag har varit en händelserik dag. Den började på bästa sätt med en underbar människa. Sen fortsatte den på jobbet där jag under dagen fick ett mail att jag blivit godkänd på omtentan jag gjorde vilket känns galet skönt! Nu ska vi bara bli godkända på uppsatsen och ett fördjupningsprojekt så kan jag ha fest och fira.
Utöver det har jag följt med i fält idag, vi trampade omkring i jord och försökta hitta hur föroreningen i jorden var spridd.
Det roligaste var att det började regna och jord + regn = gegga. I kombination med mina ballerinaskor ledde det till roliga klafs-ljud som uppkommer i samband med gegga plus att hela jag var blöt och jordig (förmodligen förorenad jord också, så det känns stabilt). Men på något vis gick det så långt att det blev roligt. Och dessutom kunde jag inte hux flux byta skor när jag väl stod där så det var bara att göra det bästa av situationen. Inte att jag tänker låta en fredag gå till spillo på dåliga tankar!
Och efter att ha tvättat bort all jord ställde jag mig här hemma och bakade. Så strax kommer jag ha dajmbiskvier att mumsa på vilket höjer fredagen ännu mer. Och det som kommer höja min fredag till absolut maxnivå och lite till är att morgonens underbara människa kommer tillbaka.

Kärlek

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0