Kärleksförklaring

Sitter för tillfället i soffan och myser lite med adventsljusstakarna tända i fönstrena och kaffesmak som dröjer sig kvar i munnen. Har precis slagit in några julklappar och som vanligt blev det inte alls lika snyggt som jag hade tänkt mig (varför ska det vara så svårt att få det snyggt??).
Är tillfällig gräsänka då min sambo är på väg hem från Malmö. Imorgon är det den 30/11. Kanske inget speciellt datum.Fast imorgon, för sex månader sen (alltså den 30/5) så förändrades mitt liv.
 
Jag hade skrivit omtenta på dagen och sedan mest firat att jag äntligen var färdig med skolan och plugget. Sent på kvällen fick jag en fråga från en kille jag mailväxlat med om jag ville följa med på promenad. Klockan var egentligen lite mycket men det var tidig sommar och jag ville väldigt gärna träffa honom så jag sa ja. Och vi bestämde oss för att träffas på Nyhems torg, utanför Netto. Självklart kom jag först och där stod jag, med fjärilarna i magen, och visste inte var jag skulle titta. Och precis när jag började bli nervös/småirriterad över att han inte dök upp så kom han gående mot mig.
Jag vet inte om jag visste direkt att det var Han. Men jag vet nu att det är Han. Efter en flera timmars lång promenad som mest gick runt runt runt kvarteret så fortsatte kvällen i hans lägenhet där han visade mig ett youtube-klipp om gasplaneten och en kvinna som stickade som en galning. Inte alls särskilt betydelsefullt men ändå minns jag det. För den kvällen träffade jag Erik. Och jag vet inte vad eller var jag skulle vara idag utan honom.
Han får mig att le bara vid tanken på honom.
Han får mig att bli glad när jag är nere.
Han får mig att bli lycklig.
 
Sex månader av mitt liv har jag spenderat med honom. Och jag ser fram emot att få spendera ännu mer tid tillsammans med honom.
 
Kärlek

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0