Konsten att vara nöjd med sig själv

Jag har egentligen inte något tips eller knep på hur man blir nöjd med sig själv. Ingen är perfekt (varken till utseende eller sin personlighet) men ibland måste man helt enkelt få njuta av allt man åstadkommit och vara nöjd. Idag var en sådan dag. En dag då jag har varit nöjd med mig själv.
På senaste tiden har jag börjat inse att jag, rent fysiskt, ser väldigt bra ut. Och då menar jag det på ett sånt vis att min kropp ser hälsosam ut och viktigast av allt, jag känner mig hälsosam! Jag är snygg helt enkelt.
För första gången på jag vet inte ens hur många år kan jag ärligt tänka tanken att jag är snygg och faktiskt känna att det är så jag tycker.
 
 
Jag strävar och kämpar förstås vidare mot mina mål att bli starkare, fysiskt och psykiskt, men under tiden så njuter jag av att jag ser ut som jag gör och att jag faktiskt är bäst (utifrån mina förutsättningar, inte jämfört med alla andra).
Hur kul är det att ständigt kämpa och slita mot ett mål som känns alldeles för långt bort? Man får inte glömma bort att njuta av vägen dit, att se att man faktiskt åstadkommer saker även under sin kamp. Alla små steg är viktiga, för alla steg framåt är ett steg i rätt riktning.
Helt plötsligt står man där, framme vid sitt mål. Och då kan man njuta ännu mer. För ta mig tusan vad jag är GRYM! (Säg det till dig själv du också. Det känns bra.)
 
Kärlek

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0