Styrka

Idag tänker jag på det där med styrka. Det finns olika former av styrka, fysisk och psykisk. För mig är båda delarna viktiga. Det räcker inte att jag är psykiskt stark ifall min kropp är svag. Och det hjälper inte att vara fysisk stark ifall mitt huvud säger nej.
Mitt mål är att bli starkare fysiskt. Och för att kunna bli det måste jag även bli starkare psyiskt. Jag måste kunna säga till mig själv att jag visst klarar av att lyfta tio kilo tyngre än jag gjorde förra gången, eller att jag självklart kan göra djupare knäböj eftersom jag är stark. För om jag säger till mig själv tillräckligt många gånger att jag kan och ska klara av det, då kommer jag klara av det. Och då kommer jag sakta men säkert bli starkare på alla sätt och vis. 
 
Jag är laddad för att börja träna regelbundet igen. Dock har jag en paus fram till förste november (bortsett från några PT-timmar som ska tryckas in) och under den här pausen ska jag peppa mig själv. Ladda hjärnan med energi, så att det riktigt kliar i fingrar och kroppen att få springa/styrketräna/boxas/utmana mig själv. Det är viktigt att ha motivation och glädje över att gå till gymmet för då är det inte bortkastad tid utan en investering. För det är trots allt vad det handlar om - att investera i sig själv och sin framtid. 
 
Kärlek!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0