Mina mål

Jag har haft diverse olika mål genom årens lopp. Allt från att sluta äta godis (det har gått, tro´tt eller ej!) och gå ner i vikt till att sprida mer glädje och kunna lyfta en viss vikt på gymmet. Vissa mål har jag klarat och andra inte. Men nu har jag insett att det viktigaste när man sätter upp ett mål är att det är ett mål man gör för sin egna skull. Att gå ner i vikt för någon annan kommer aldrig ge resultat. Eller att lägga band på sig bara för att ens omgivning tycker att man är för mycket.
Så länge jag själv inte vill förändras eller uppnå något så kommer det aldrig lyckas.
Då kommer den viktiga frågan - vad vill jag uppnå? Vilka mål vill jag ha i mitt liv?

Ska jag försöka gå ner i vikt? Ska jag satsa på styrketräning och skaffa mer muskler? Eller ska jag helt enkelt försöka hålla mig i den form som jag är i nu? Det sistnämnda lockar mest men samtidigt är det lite farligt att nöja sig, att inte sträva framåt. Risken finns att man tar ett steg bakåt utan att märka det, helt enkelt för att man har lutat sig tillbaka och bara njuter. Och just när det gäller träning hör man väldigt mycket om hur viktigt det är att ha konkreta mål så man fortsätter utvecklas. Kanske att mitt mål ska handla om mängden träning och inte exakt vad jag gör. För ärligt talat, jag vill varken ha mer muskler eller gå ner särskilt mycket i vikt. Jag är ganska nöjd där jag är (tro´tt eller ej!).
 
Däremot finns det en del annat att jobba på i mitt liv. Som vart jag vill i min yrkesroll, hur jag vill utvecklas som människa och hur jag vill att min vardag ska se ut. Det är där som problemen kommer. Men jag är säker på att jag kommer lyckas bekämpa alla eventuella problem. Så länge man försöker se ljuset i tunneln och har delmål på vägen att se fram emot, då tror jag att man klarar det mesta.
Så nästa gång du funderar på ett mål du ska ha i ditt liv, tänk på vad DU vill. För oavsett vilka personer man omger sig med så är det alltid DU som är den viktigaste människan i ditt liv.
 
Kram & Kärlek
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Så bra skrivet :) kram

2013-08-11 @ 23:16:19
URL: http://johannatorbjornsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0