Uppdatering...

Det var ett tag sedan jag skrev sist. Livet har rullat på i sin vanliga, lite för snabba, takt. Dagarna har fyllts med jobb, träning, musik, vänner och kärlek. För de som inte vet så har vi dessutom flyttat. Nu bor vi i vår alldeles egna bostadsrätt. Den är makalöst fin och vi har, hör och häpna, både tvättmaskin, torktumlare och diskmaskin! Lyckan är fulländad som ni förstår.
 
Efter snart två veckor i lägenheten börjar vi komma i ordning på riktigt också. Jag ignorerar de flyttkartonger som står gömda lite varstans och fokuserar på allt vi fått packat upp och att vi hunnit få lite myskänsla redan. 
Det märks skillnad på att äga sin bostad och att bara hyra. Man är mer rädd om lägenheten nu och dessutom är det roligare att inreda och leta efter rätt möbler till lägenheten. Nästa steg blir att hitta en soffa och efter det kan vi börja pussla ihop vårt vardagsrum. Och så ska vi få hembesök av en markis- och persienn-säljare imorgon som ska hjälpa oss välja rätt i hela den djungeln (tro mig, det är en djungel!). 
 
Sitter för tillfället och avnjuter en drink och kikar ut genom fönstret då och då. Jag kan skymta Nissan bara ett stenkast bort och av någon anledning är det rogivande och avslappnande. Här känner jag mig hemma på riktigt, omgiven av våra prylar och pinaler, mina livskraftiga tomatplantor (råkade visst plantera ett tjugotal...) och känslan av nytt och gemensamt. Ett kärleksfullt hem med andra ord.
Hoppas just du har en fantastisk fredag som spenderas just så som du vill.
 
Kram & Kärlek

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0